اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

مخالف اشتغال بانوان نیستیم

امام جمعه چرام با اشاره به اینکه با اشتغال بانوان مخالف نیستیم، گفت: خانم‌های کارمند باید بار بیشتری را بردارند.

مخالف اشتغال بانوان نیستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام صبح امروز نشست بانوان شاغل چرام با امام جمعه و با موضوع تحکیم خانواده در محل فرمانداری برگزار شد.

حجت‌الاسلام جعفرطزری در این نشست با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌هایی است که بنیان‌های خانواده در آن سست است، اظهار کرد: تحکیم خانواده یعنی اینکه خانه‌ای درست کرده و حداقل دو نفر در آن زندگی کند اما به شرطی سقف آن نریزد و ستون‌های آن محکم باشد.

امام جمعه چرام در ادامه با اشاره به طلاق و اینکه طلاق به معنای ریختن سقف خانه است، آمار بیشتر طلاق‌ها را در چهار سال اول زندگی ذکر کرد و عنوان داشت: زنان شاغل با زنان خانه‌دار فرق داشته و مشکلاتشان بیشتر است و به این دلیل زحمتشان هم در خانه بیشتر است.

وی بهترین و اساسی‌ترین شغل برای بانوان را خانه‌داری دانست و با اشاره به زندگی حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) که در زندگی تقسیم کار داشتند، گفت: خانم‌های کارمند باید بار بیشتری را بردارند و البته بعضی از شغل‌ها را باید زنان انجام دهند و ما مخالف شاغل بودن بانوان نیستیم.

این مسئول با اشاره به این مطلب که شغل بیرون باید شغل دوم به حساب بیاید و نه شغل اصلی، خاطرنشان کرد: اسلام هم تاکید کرده شغل اول زن خانه‌داری است اما برخی جاها جامعه اسلامی به شغل زن نیاز دارد و باید زن به اجتماع وارد شده و بروز کند.

حجت‌الاسلام طزری تصریح کرد: هدف اصلی از ازدواج این است که انسان به تکامل رسیده و تولید نسل صورت گیرد.

وی با ذکر این مطلب که در پرتو ازدواج انسان کمالاتی را به دست میاورد که هیچ‌جا حتی با خواندن نماز شب و با شهادت در راه خدا به دست نخواهد آورد، ابراز کرد: امروزه هر چه سطح علم بالا رفته، سن ازدواج هم بالاتر می‌رود.

انتهای پیام/82002/ل/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول