اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لیگ دسته یک فوتبال

تساوی 3 تیم خوزستان در هفته چهارم/ خوزستانی‌ها همچنان روی نوار ناکامی

در هفته چهارم لیگ دسته اول فوتبال هر سه نماینده خوزستان در برابر حریفان خود به تساوی دست یافتند.

تساوی 3 تیم خوزستان در هفته چهارم/ خوزستانی‌ها همچنان روی نوار ناکامی

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، هفته چهارم رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور با برگزاری دیدارهایی در شهرهای مختلف کشور پیگیری شد.

رقابت‌های این هفته در حالی انجام شد که در پایان با صدرنشینی نیروی زمینی تهران در گروه الف و ایران‌جوان بوشهر در گروه دوم به پایان رسید.

در رقابت‌های این هفته نمایندگان استان خوزستان بار دیگر توفیقی نداشتند و در برابر حریفان خود به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دست نیافتند.

*توقف نفت آبادان در برابر سیاه‌جامگان

در یکی از بازی‌های این هفته و در ورزشگاه تختی آبادان تیم نفت این شهر در برابر سیاه‌جامگان مشهد به میدان رفت.

در این دیدار شاگردان ابراهیم‌ قاسمپور در تیم نفت به دنبال کسب نخستین برد این فصل در برابر حریف خود بودند و در سوی دیگر سیاه‌جامگان نیز به حداقل امتیاز در این دیدار خارج از خانه بسنده کردند.

این دو تیم پیش از این و در مرحله چهارم جام حذفی نیز به مصاف یکدیگر رفته بودند که این دیدار با برتری طلایی‌پوشان آبادانی به پایان رسیده بود.

بازی دو تیم در شرایطی برگزار شد که برای حدود دو هزار هواداری که ورزشگاه تختی آمده بودند بسیار خسته‌کننده بود.

از یک سو تیم سیاه‌جامگان با تجمع در میانه میدان و یک سوم دفاعی خود برای گل نخوردن تلاش می‌کرد و از سوی دیگر نمایش ضعیف نفت آبادان فرصت گلزنی چندانی را برای این تیم روی دروازه حریف ایجاد نمی‌کرد.

در نهایت بازی دو تیم نیز با تساوی بدون گل به پایان رسید تا نفتی‌ها همچنان در کسب برد در این فصل ناکام بمانند.

این تساوی خانگی در حالی رقم خورد که برای نفتی‌ها و قاسمپور سرمربی این تیم کم هزینه نبود چراکه در پایان بازی با انتقاد شدید هواداران خود مواجه و برخی از تماشاگران معترض خواهان برکناری سرمربی آبادانی صنعت نفت شدند.

در سوی دیگر سیاه‌جامگان با کسب این تساوی خارج از خانه به هدف خود رسیدند و جمع امتیازات خود به عدد شش رساندند.

طلایی‌پوشان آبادانی با این تساوی جمع امتیازات خود را به سه رساندند و در پایان هفته چهارم در جایگاه دهم قرار گرفتند و سیاه‌جامگان نیز با شش امتیاز در رده چهارم ایستاد.

در هفته پنجم این رقابت‌ها نفت آبادان در دیداری حساس در اهواز برابر استقلال این شهر به میدان می‌رود و سیاه‌جامگان نیز مقابل گهر درود قرار می‌گیرد.

*تساوی خانگی نفت مسجدسلیمان در برابر راهیان

اما در یکی دیگر از بازی‌های این هفته و از گروه دوم این رقابت‌ها تیم نفت مسجدسلیمان در خانه میزبان راهیان کرمانشاه بود.

نفت مسجد سلیمان در حالی در این دیدار به مید رفت که پس از دو هفته ناکامی در هفته سوم مقابل پیکان در تهران به یک برد روحیه بخش دو بر صفر دست یافت تا با روحیه‌ای مضاعف در برابر حریف خود به میدان برود.

نفتی‌ها در این دیدار به دنبال نخستین برد خانگی خود بودند اما در سوی دیگر راهیان کرمانشاهی قرار داشت که از تیم‌های مدعی محسوب می‌شود.

این تیم فصل قبل رقابت شانه‌ به شانه‌ای را با تیم‌های بالانشین جدول برای صعود به لیگ برتر داشت اما در نهایت موفق به صعود نشد.

دیدار دو تیم در حالی برگزار شد که نفت مسجد سلیمان با بهره‌گیری از امتیاز میزبانی درصدد گلزنی به حریف بود و بازی رو به‌ جلویی را در ستور کار داشت اما در نهایت تلاش دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

این نتیجه موجب شد تا نفت مسجد سلیمان که در فصل گذشته عملکرد بسیار خوبی را در بازی‌های خانگی داشت در این فصل هنوز در کسب پیروزی در خانه ناکام باقی بماند.

در پایان هفته چهارم و در جدول رده‌بندی گروه دوم این رقابت‌ها تیم نفت مسجدسلیمان با پنج امتیاز در رده پنجم قرار دارد و راهیان کرمانشاه نیز با سه امتیاز در جایگاه نهم قرار دارد.

در هفته پنجم این رقابت‌ها نفت مسجد سلیمان در برابر تیم صدرنشین ایران‌جوان به میدان می‌رود و راهیان کرمانشاه نیز میزبان آلومینیوم هرمزگان است.

*تساوی استقلال اهواز در برابر پدیده

آخرین دیدار هفته چهارم لیگ دسته اول را تیم‌های استقلال اهواز و پدیده شاندیز مشهد برگزار کردند.

شاگردان داود مهابادی در حالی در برابر حریف خود به میدان رفتند که با گذشت سه هفته از رقابت‌ها هنوز موفق به کسب برد نشده بودند.

در سوی دیگر نیز تیم پدیده که در این فصل برای اولین بار در حال تیم‌دارای در لیگ دسته اول است با اکبر میثاقیان لیگ را آغاز کرده است تا شمار تیم‌های خراسان رضوی در لیگ دسته اول به سه تیم افزایش یابد.

این تیم با خرید برخی از بازیکنان سرشناس فصول گذشته لیگ برتر تیمی پرستاره را راهی لیگ دسته اول کشور کرده است.

شاگردان اکبر میثاقیان قصد دارند تا در نخستین حضور خود در لیگ دسته اول به عنوان یک از تیم‌های صعود کرده به لیگ برتر لقب بگیرند.

البته این تیم هنوز نتوانسته آنطور که باید و از این تیم انتظار می‌رود نتیجه‌گیری کند اما شاگردان میثاقیان روی کاغذ از مدعیان محسوب می‌شوند.

تلاش دو تیم در بازی هفته چهارم درحالی با تساوی بدون گل به پایان رسید که این نتیجه برای هیچ یک از آنها مناسب نبود.

البته هرچند استقلال اهواز این دیدار را در خارج از خانه برگزار می‌کرد و نتیجه مساوی نمی‌توانست برای این تیم بد باشد اما این نتیجه بهبودی در وضعیت آبی‌های اهوازی در جدول حاصل نکرد.

در پایان هفته چهارم لیگ دسته اول استقلال اهواز با سه امتیاز در جایگاه هشتم قرار دارد و پدیده نیز با پنج امتیاز هفتم است.

در هفته پنجم رقابت‌ها استقلال اهواز در خانه میزبان نفت آبادان است و پدیده شاندیز نیز در برابر گیتی‌سند اصفهان به میدان می‌رود.

هفته پنجم رقابت‌ها از روزهای چهارشنبه 24 و جمعه 26 مهرماه برگزار خواهد شد.

اما نکته مهم در خصوص رقابت‌های این فصل عملکرد نه‌چندان جالب تیم‌های خوزستانی است به گونه‌ای که سه تیم خوزستانی حاضر در این مسابقات در پایان هفته چهارم تنها یک برد را در کارنامه خود ثبت‌کرده‌اند.

همچنین هیچ یک از نمایندگان خوزستان هنوز موفق نشده در خانه در برابر حریفان خود به برتری دست یابد و هیچ کدام از این سه تیم در جایی را در بالای جدول ندارند.

این در حالی است که در فصل قبل این رقابت‌ها یک تیم از خوزستان به لیگ برتر صعود کرد و یک تیم نیز در آستانه صعود قرار گرفت.

به هر حال باید دید تیم‌های نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و استقلال اهواز در ادامه رقابت‌های لیگ دسته اول کشور چه نتایجی را رقم خواهند زد.

انتهای پیام/72008/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول