اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آکادمی فوتبال آذربایجان غربی خبر داد

آکادمی فوتبال آذربایجان غربی بزرگ‌ترین آکادمی شمال غرب کشور

رئیس آکادمی فوتبال پایه آذربایجان غربی گفت: آکادمی فوتبال آذربایجان غربی از نظر وسعت و امکانات در شمال غرب بی‌نظیر است.

آکادمی فوتبال آذربایجان غربی بزرگ‌ترین آکادمی شمال غرب کشور

علی اصغر شادجو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: نخستین آکادمی رسمی فوتبال آذربایجان غربی اخیرا با حضور مقام عالی استان، مسئولان استانی و هیئت فوتبال آذربایجان غربی کار رسمی خود را آغاز کرد.

وی ابراز داشت: طی سفر رئیس فدراسیون فوتبال کشور در سال گذشته مجوز افتتاح آکادمی فوتبال توسط باشگاه فرهنگی ورزشی باکری خانه جوان کسب شد.

شادجو ادامه داد: با پی‌گیری هیئت فوتبال آذربایجان غربی و دستور مستقیم مقام عالی استان مبنی بر واگذاری فضای خانه جوان در اختیار هیئت فوتبال این روند کار اداری خود را آغاز کرده و با فراهم شدن شرایط این آکادمی راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه آکادمی فوتبال فدراسیون شامل زمین چمن فوتبال، فضا و سالن‌های سر پوشیده است، عنوان کرد: خوابگاه، سالن بدن‌سازی و آمادگی جسمانی، درمانگاه و خدمات پزشکی، سرویس‌های بهداشتی، سالن‌های اداری و همایش و کلاس‌های آموزش از شرایط آکادمی شدن یک مدرسه فوتبال است.

شادجو یادآور شد: فعالیت آکادمی‌ها جمع‌بندی باشگاه‌های مرتبط آن رشته در رشته‌های مختلف کار روی استعدادها و معرفی به تیم‌های برتر حتی تیم ملی کشور است.

وی اعلام کرد: در طول سال کلاس‌های آموزشی ادامه می‌یابد به طوری که تمرینات در چمن انجام می‌شود و در فصولی که شرایط نامناسب است تمرینات به سالن‌های سر پوشیده مجموعه تغییر پیدا خواهد کرد.

شادجو افزود: کلاس‌های داوری آموزشی و کلاس‌های تئوری آشنایی با قوانین از دیگر برنامه‌های روزانه آکادمی است.

وی تاکید کرد: اصلی‌ترین برنامه آکادمی شناسایی استعداد‌های شهرستان‌های سراسر استان است که دو روز آخر هفته پنج‌شنبه و جمعه در خانه جوان حضور یافته  و تیم‌های مختلف براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از شمال استان تا جنوب استان تحت پوشش هستند.

شادجو ادامه داد: با هیئت‌های شهرستانی هماهنگ شده و هر شهرستان در آخر هفته در این آکادمی حضور خواهند یافت و تیم خود را در زمینه فوتبال نونهالان و نوجوانان می‌آورند.

وی اذعان داشت: مربیان و کارشناسان هیئت فوتبال به روند تمرینات و استعدادهای نوآموزان نظارت می‌کنند و افراد برگزیده گلچین شده و در خوابگاه‌ها این مجموعه مستقر می‌شوند.

شادجو اضافه کرد: به مدت دو روز در هفته یک برنامه یک ماهه این استعدادها از شهرستان‌ها جمع‌آوری شده و روی آن‌ها کار می‌شود و در نهایت از بین این افراد گلچینی از نفرات برتر انتخاب و مراحل استعداد‌یابی را طی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: باشگاه‌ها استعداد‌های فوتبالی را به آکادمی معرفی کرده و آکادمی آنان را برای طی مراحل بعدی آماده می‌کند.

شادجو ادامه داد: آموزش مقدماتی از طریق باشگاه‌ها صورت می‌گیرد و آکادمی فوتبال نیز جزو باشگاه‌های هیئت فوتبال آذربایجان غربی است ولی مرحله بعدی این آکادمی شامل این افراد می‌شود و استعدادهای نهایی مرحله به مرحله به جلو می‌رود.

وی تصریح کرد: براساس اشاره مقام عالی استان بهتر است تیمی ساخته شود تا اینکه مجوز تیمی را کسب کنیم که بعدا دچار مشکل شویم.

شادجو اظهار داشت: استعدادهای خوبی در آذربایجان غربی وجود دارد که باید شناسایی شوند و مرحله به مرحله به جلو رفته که حتی به تیم‌های دیگر و لیگ معرفی شوند و انعکاس این روند می‌تواند بازتاب داشته باشد.

وی یادآور شد: استعدادهایی که در آذربایجان غربی وجود دارند به لحاظ به دلیل عدم اطلاع از چنین ظرفیتی که از نظر وسعت و امکانات در شمال غرب بی‌نظیر است.

شادجو با بیان اینکه انعکاس رسانه‌ای توسط اصحاب رسانه می‌تواند کمک زیادی به فوتبال بکند، افزود: فوتبال جنبه ورزشی و نیز جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی برای کشور و آذربایجان غربی خواهد داشت.

انتهای پیام/61005/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول