اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

شهردار برازجان به رفع مشکل ترافیک شهری توجه کند

امام جمعه برازجان گفت: رفع مشکل ترافیک شهری و رسیدگی به وضعیت معابر برازجان مساله مهمی است که مدیریت شهری برازجان باید به آن توجه کند.

شهردار برازجان به رفع مشکل ترافیک شهری توجه کند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه امروز برازجان با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوای الهی به معنای انجام واجبات و دستورات الهی و دوری از منکرات و معاصی است که انسان از آن نهی شده است.

وی افزود: ائمه اطهار (ع) از برجسته‌ترین الگوهای تقوا هستند و در عرصه‌های مختلف باید این بزرگواران را اسوه و الگوی خود قرار دهیم.

امام جمعه برازجان خاطرنشان کرد: مسئولان فاسد از عمده‌ترین دلایل ترویج گناه و فساد محسوب می‌شوند، از این رو مدیران باید حساسیت بیشتری به اطراف خود و نزدیکان خویش داشته باشند.

مصلح با تاکید بر تاثیرپذیری مردم از مسئولان بیان داشت: در احادیث اسلامی به این موضوع که تاثیرپذیری مردم از امرا بیشتر از اجداد و پدران است موکدا تاکید شده است.

وی اضافه کرد: رفتار افرادی که در جامعه دارای نفوذ و مقبولیت هستند، بر شکل‌گیری رفتارهای عمومی در جوامع مختلف اثرات فراوانی دارد.

این مسئول با اشاره به شهادت زائران خانه خدا در سال 66 اذعان داشت: این اتفاق نمودی از وحشیگری جریان وهابیت علیه مسلمانان است.

امام جمعه برازجان عنوان کرد: میلاد امام محمد باقر (ع) از مهم‌ترین مناسبت‌های دینی است که پیش رو داریم و مسئولان باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای برگزاری مراسمات میلات امام باقر (ع) استفاده کنیم.

مصلح ابراز داشت: باقر به معنای شکافنده علوم است و امام باقر (ع) در طول حیات خود تلاش فراوانی برای ترویج علم و دانش و جهل‌زدایی از جامعه داشته‌‌اند.

وی با اشاره به روز عرفه خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های نزدیکی به خداوند متعال دعا و نیایش است و عرفه فرصتی برای نیایش به درگاه خداوند است و در این روز توبه‌ها مقبول و دعاها مستجاب می‌شود.

امام جمعه برازجان اظهار داشت: عید قربان از مهم‌ترین اعیاد مسلمین است و از آن به‌عنوان نماد انفاق و اطعام در جامعه اسلامی یاد می‌شود.

مصلح با اشاره به هفته کاهش بلایای طبیعی گفت: کاهش بلایای طبیعی در جامعه از طریق عوامل مادی و معنوی محقق می‌شود و دوری از ظلم، دعا، خیرخواهی و ... از عوامل معنوی کاهش بلایای طبیعی است.

وی ادامه داد: رفع مشکل اسکان، اشتغال و معیشت نابینایان از موضوعات مهمی است که در هفته جهانی عصای سفید باید برنامه‌ریزی لازم در این زمینه صورت بگیرد.

امام جمعه برازجان با اشاره به روز جهانی غذا بیان داشت: در قرآن کریم و روایات تاکیدات فراوانی به تغذیه انسان شده و توجه به سلامت بهداشتی و آموزه‌های دینی در تغذیه از مسائلی است که باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

مصلح با تشکر از شورای شهر برازجان به‌خاطر انتخاب شهردار گفت: توسعه همه‌جانبه زیرساخت‌های شهری برازجان مساله‌ای است که باید مورد توجه مسئولان و مدیران شهری قرار گیرد.

وی افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری، عدالت و مساوات در خدمات‌رسانی به مناطق مختلف شهر، تسریع در روند اجرای پروژه‌های شهری و انطباق پروژه‌های اجرایی با نیازهای مردمی از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه برازجان اظهار داشت: رفع مشکل ترافیک شهری و رسیدگی به وضعیت معابر برازجان مساله مهمی است که مدیریت شهری برازجان باید به آن توجه کند.

انتهای پیام/2452/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول