اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه فتح عنوان کرد

2 حماسه فراموش شده کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در جنگ

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو حماسه فتح فاو و عبور از اروند که در تاریخ جنگ کم‌نظیر بود‌ند و فرزندان این استان در ایجاد آن نقش اصلی داشته‌اند زیر سایه حماسه پد خندق به فراموشی سپرده شده‌اند.

2 حماسه فراموش شده کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در جنگ

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سردار یونس امیری شامگاه شنبه در نشست برنامه‌ریزی اجلاسیه شهدای کهگیلویه و بویراحمد که خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود با بیان این‌که در همه جای کشور موزه‌ها و دهکده دفاع مقدس در مکان‌هایی ساخته می‌شوند که کانون توجه مردم باشند، اظهار کرد: نمی‌توان دهکده دفاع مقدس را در جایی بنا کرد که همیشه مهجور باشد.

وی افزود: به این جهت کنار رود بشار و پارک مهرورزی انتخاب شده که اولاً بتوانیم از موقعیت این رودخانه برای بازسازی عملیات‌ها استفاده کرده و در وهله بعد جوانان و نوجوانان و گردشگران و مسافران را به این سمت سوق دهیم.

فرمانده سپاه فتح از استقبال خوبی که از دهکده دفاع مقدس ظرف چند روز برپایی آن در کنار رود بشار شده گفت و افزود: می‌دیدیم که در این چند روز از هفته دفاع مقدس همواره مسافران و گردشگرانی که از شهر یاسوج عبور می‌کردند جویای آن بودند و به همین خاطر بهترین مکان برای بنای این مکان خوب فرهنگی موقعیت کنونی است.

وی در ادامه با بیان این موضوع که از سال 59 در جنگ حضور داشته‌ام، تصریح کرد: توفیق این را داشتیم که در 17 عملیات شرکت کنیم و می‌دانیم که فرزندان استان در چه مقاطعی حماسه آفریدند.

وی با انتقاد از این که برای بیان حماسه کهگیلویه و بویراحمدی‌ها تنها حماسه پد خندق را مورد توجه قرار داده‌ایم و سایر حماسه‌ها را به فراموشی سپرده‌ایم، خاطرنشان کرد: به نظر من حماسه‌ای که فرزندان دلیر استان در فاو و در عبور از اروند آفریدند زیر سایه پد خندق به فراموشی سپرده شده است.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: همه تئوریسین‌های بزرگ نظامی دنیا شگفت‌زده شده بودند که چگونه نیروهای ایرانی توانستند از اروند که 700 متر عرض در برخی نقاط دارد عبور کنند فرزندان استان ما در این کار بزرگ نقش داشتند اما امروز به دلیل این که تنها پد خندق را مورد توجه قرار داده‌ایم حماسه‌ای به آن بزرگی را که در دنیا شناخته شده است به فراموشی سپرده‌ایم.

وی حماسه پد خندق را مقاومت در برابر بازپس‌گیری یک جزیره دانست و گفت: حماسه‌ای کم نظیر در آن محل اتفاق افتاد اما نباید زیر سایه این حماسه کارهای بزرگتر بچه‌های استان را فراموش کنیم.

انتهای پیام/2571/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول