اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود:

«حماسه اروند» برای شاهرود حماسه شد/ بازسازی عملیات والفجر 8 ارزنده بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان شاهرود گفت: رزمایش و نمایشگاه «حماسه اروند» برای شاهرود حماسه شد و بازسازی عملیات والفجر 8 در این شهرستان بسیار ارزنده بود.

«حماسه اروند» برای شاهرود حماسه شد/ بازسازی عملیات والفجر 8 ارزنده بود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام حسین قرغی صبح امروز در گردهمایی کارکنان سپاه شاهرود که در حسینیه ثارالله برگزار شد، با تقدیر از برگزاری نمایشگاه حماسه اروند در این شهر اظهار کرد: این نمایشگاه، کاری بس ماندنی برای سپاه شاهرود بود و فعالیتی صورت گرفت که باعث خوشحالی مردم و مسئولان سپاه شد.

وی خطاب به حاضران افزود: این‏ کارهای بزرگ جز در سایه لطف خداوند و عنایات امام زمان(عج) و دلسوزی و همکاری شما عزیزان و شهدای گمنام که نگین شهرستان هستند و به این موضوع عنایت داشتند، ممکن نبود.

«حماسه اروند» برای شاهرود حماسه شد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان شاهرود با بیان اینکه حماسه اروند خود برای شاهرود حماسه شد، تصریح کرد: رهبر انقلاب می‌فرمایند «یاد شهدا کمتر از خود شهدا نیست» و این کاری که انجام شد و مردم را در فضای معنوی جبهه‌ قرار داد، از الطاف خداوند بود.

قرغی بیان کرد: یاد کردن از شهدای گرانقدر عملیات والفجر 8 به خصوص شهید اخوی عرب و همه فرماندهان و دلاورمردان کار زیبنده‏ای بود و امیدواریم خداوند متعال به تمام دست‏اندرکاران برگزاری آن به هر میزان که سهم داشته‌اند، جزای خیر عنایت فرماید.

خمس از ارکان مهم اقتصادی دین اسلام است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع «خمس» گفت: یکی از عباداتی که انجام می‌دهیم و حق‏الله بوده و حق الناس هم در آن دخیل محسوب می‏شود، مبحث خمس است.

قرغی تصریح کرد: خمس، موضوع مهمی بوده که از ارکان مهم اقتصادی دین اسلام و از واجبات دین است و به دو قسم سهم سادات و سهم امام تقسیم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: خمس باید به اهلش پرداخت شود و آنقدر اهمیت دارد که امام باقر(ع) می‌فرماید «اگر کسی خمس خودش را پرداخت نکند، حلال نیست که از مال خمس نداده، چیزی بخورد؛ مگر اینکه حق ما را به ما برساند».

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان شاهرود افزود: کسی که چیزی با پول خمس نداده بخرد، خداوند عذر او را نپذیرد و چیزی که تهیه کرده بر او حلال نیست؛ چرا که در خمس سهمی برای آل رسول تعیین شده است.

زکات بر سادات حرام است

قرغی خاطر نشان کرد: زکات بر سادات حرام است و بر مردم هم حرام شده که به سادات زکات بپردازند، ولی خمس قسمتی از حق برای سادات ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: خمس زیربنای صحت بسیاری از عبادات است و خوشبختانه در شهرستان شاهرود مردمی داریم که مقید به پرداخت خمس‌شان هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان شاهرود تأکید کرد: باید دقت شود که هر شخص سال خمسی خودش را بداند و در سر سال خمسی، خمس سالانه را بپردازد.

قرغی بیان کرد: پرداخت خمس باعث برکت‏دار شدن مال انسان می‌شود و گمان نشود کسانی که از پرداخت آن سر باز می‌زنند، مالشان ذخیره شده و در حقیقت برکت مال آنها کم می‌شود.

انتهای پیام/2249/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول