اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

مطالعات طرح جامع خطرپذیری استان زنجان عملیاتی می‌شود

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به تفاهمنامه موجود در مورد انجام مطالعات طرح جامع خطرپذیری استان زنجان گفت: این طرح به صورت 15 ماه امضا شده است.

مطالعات طرح جامع خطرپذیری استان زنجان عملیاتی می‌شود

علی‌اکبر کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از برنامه‌ریزی برای اقدامات ارزشمند در حوزه مقابله با حوادث طبیعی خبر داد و اظهار داشت: در این راستا برای انجام یک کار مطالعاتی همه جانبه تفاهمنامه‌ای با پژوهشکده سوانح طبیعی امضا شده است.

وی افزود: مطالعات طرح جامع خطرپذیری استان زنجان به عنوان دومین استان در سطح کشور عملیاتی شده است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان مبلغ تفاهمنامه مطالعات جامع خطرپذیری استان زنجان را 7 میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: قرارداد این طرح مطالعاتی در اسفند ماه گذشته به صورت 15 ماهه امضا شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مطالعات طرح جامع خطرپذیری استان زنجان در دو مرحله عملیاتی می‌شود، اضافه کرد: این مراحل شامل شناسایی و پهنه‌بندی مخاطرات طبیعی استان است.

کریمی از ثبت 18 حادثه طبیعی در استان زنجان خبر داد و افزود: این حوادث شامل زلزله، خشکسالی، رانش زمین، سرمازدگی و سایر حوادث می‌شود که به صورت پهنه‌بندی وقوع حوادث و با بررسی تاریخی دنبال می‌شود.

وی تلفیق نقشه‌ها و مخاطرات و ارائه راه‌کار مدیریت خطرپذیری استان را مرحله دوم این طرح مطالعات عنوان و اضافه کرد: بعد از مرحله شناسایی می‌توان با تلفیق مخاطرات راه‌کارهای مدیریت این حوادث را توسط مشاوران ارائه کرد.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان تاکید کرد: بر اساس نتایج مطالعات خطرپذیری استان می‌توان، آمادگی‌های لازم را برای مقابله با حوادث غیرمترقبه پیش‌بینی و لحاظ کرد تا به هنگام وقوع حوادث راه‌کارهای مناسب برای مقابله با بحران در زیرساخت‌ها و شریان‌های حیاتی شهرها در نظر گرفته و پیش‌بینی کرد.

این مقام مسئول با اشاره به ارائه طرح اولیه مطالعات طرح جامع خطرپذیری استان زنجان تصریح کرد: مراحل بعدی این طرح هم به تدریج ارائه می‌شود.

کریمی به برنامه‌های متنوع در نظر گرفته شده برای هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها در صدد ارائه آگاهی‌های لازم در این حوزه به جامعه است.

وی مانور، همایش، دوره‌های آموزشی و حضور عوامل برگزاری هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در نمازهای جمعه را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان اجرای 220 برنامه آموزشی امداد و نجات در مدارس را از دیگر برنامه‌های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در سطح استان زنجان اعلام کرد.

انتهای پیام/73004/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول