اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

442 پروژه از محل زکات در روستاها اجرا می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: بیش از 442 پروژه عمرانی و اجرایی از محل جمع‌آوری زکات و کمک‌های تشویقی دولت در مناطق روستایی و محروم اجرایی و عملیاتی می‌شود.

442 پروژه از محل زکات در روستاها اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی عصر امروز در جلسه مسئولان زکات در اردبیل، اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون مردم خیر و نیک‌اندیش استان اردبیل افزون بر 51 میلیارد و 48 میلیون ریال زکات پرداخت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: زکات پرداختی مردم شریف استان نسبت به مدت مشابه خود در شش ماه‌ نخست سال 91، حدود 70 درصد افزایش داشته است.

زلالی خاطرنشان کرد: در سال گذشته استان اردبیل رتبه‌ چهارم پرداخت زکات را در سطح کشور به دست آورده بود که با توجه به ظرفیت منطقه امیدواریم در سال‌ جاری رتبه‌ بالاتری را کسب کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون از زکات جمع‌آوری شده در سطح استان بالغ بر سه میلیارد ریال به سهم‌الفقرا اختصاص داده شده است، اضافه کرد: همچنین از زکات پرداختی اجرای 442 پروژه‌ عمرانی و عام‌المنفعه پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر هزینه‌های معیشتی، درمانی، بهداشتی، جهیزیه و... یک‌هزار دستگاه حمام و سرویس بهداشتی برای خانواده‌های تحت حمایت نیز احداث می‌شود.

زلالی با اعلام اینکه از پروژه‌های عام‌المنفعه 226 مسجد در روستاهای مؤدی زکات احداث می‌شود، یادآور شد: 119 پروژه نیز برای معابر عمومی در مناطقی که زکات پرداخت کرده‌اند، عملیاتی می‌شود.

دبیر شورای زکات استان با بیان اینکه حصار‌کشی برای 45 آرامستان در دست اقدام است، ادامه داد: 29 غسالخانه نیز در روستاهای زکات‌دهنده احداث می‌شود.

وی اذعان کرد: همچنین احداث هشت پل، لوله‌کشی آب در شش روستا و انجام 9 پروژه‌ عام‌المنفعه‌ دیگر از اقدامات این نهاد در سال‌ جاری است.

زلالی افزود: پروژه‌های عام‌المنفعه با هدف ریشه‌کنی فقر و محرومیت‌زدایی از مناطق محروم انجام می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در ادامه‌ سخنان خود با اشاره به اینکه تاکنون شهرستان بیله‌سوار با پرداخت افزون بر 13 میلیارد و 399 میلیون ریال رتبه‌ نخست پرداخت زکات را در بین دیگر شهرستان‌های استان به دست آورده است، تصریح کرد: همچنین شهرستان مغان با پرداخت بیش از 12 میلیارد و 183 میلیون ریال رتبه‌ دوم را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های پارس‌آباد با پرداخت هشت میلیارد و 439 میلیون ریال و مشگین‌شهر با پرداخت هفت میلیارد و 512 میلیون ریال زکات در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

زلالی در بخش پایانی سخنان خود اضافه کرد: در طول این مدت مردم مؤمن و نیکوکار استان اردبیل بیش از 102 میلیون ریال نیز زکات مستحبی پرداخت کرده‌اند.

بیله‌سوار پیشتاز در پرداخت زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه‌ شهرستان بیله‌سوار نیز در جلسه ستاد زکات شهرستان بیله‌سوار گفت: کشاورزان نیکوکار شهرستان بیله‌سوار با پرداخت 1.5 میلیارد تومان پیشتاز در استان در پرداخت زکات و انجام این فریضه الهی هستند.

حجت‌الاسلام کریم قیاسی افزود: احیای فریضه زکات جامعه را از فقر و فلاکت نجات داده و وجهه ارزشی و معنوی به جامعه می‌‌بخشد که در این باب باید تلاش و پیگیری‌‌های جدی را قدر بدانیم.

وی با تقدیر از استقبال خوب اهالی بیله‌سوار به ویژه زارعان و کشاورزان پرتلاش این منطقه در پرداخت زکات و احیای این فریضه اظهار داشت: این شهرستان همیشه جز سه شهرستان ممتاز استان در پرداخت زکات بوده به طوری که در سایه همت و تلاش امدادگران کمیته‌ امداد تاکنون 1.5 میلیارد تومان زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/62007/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول