اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل مدیریت بحران استان اردبیل:

ساختمان مدیریت بحران استان اردبیل این هفته افتتاح می‌شود

مدیر‌کل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: همزمان با هفته ایمنی در برابر زلزله اواخر این هفته ساختمان مدیریت بحران استان اردبیل افتتاح می‌شود.

ساختمان مدیریت بحران استان اردبیل این هفته افتتاح می‌شود

علی اسلامی همزمان با آغازین روز ایمنی در برابر زلزله امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ساختمان مدیریت بحران اردبیل پنج‌شنبه این هفته با حضور رئیس سازمان مدیریت کشور در اردبیل افتتاح خواهد شد و ما فعالیتمان را در این ساختمان مجهز ادامه خواهیم داد.

وی عنوان کرد: امروز در آغازین روز هفته ایمنی در برابر زلزله شاهد برگزاری مانور زلزله ایمنی در برابر آن هستیم که به صورت نمادین در مدرسه سید یونس اردبیلی برگزار شده و دانش‌آموزان با آسیب‌های زلزله و عوامل پیشگیرانه در آن بهتر و بیشتر آشنا می‌شوند.

مدیر‌کل مدیریت بحران استان اردبیل افزود: در سال‌های گذشته این هفته با نام کاهش اثرات بلایای طبیعی در سطح کشور و استان اردبیل برگزار می‌شد که شورای فرهنگ عمومی تصمیم گرفت از امسال این هفته را با نام ایمنی در برابر زلزله برگزار کند.

اسلامی ادامه داد: این هفته امسال با شعار« انسجام ملی، نگاه پیشگیرانه و تلاش برای کاهش مخاطرات طبیعی» برگزار می‌شود که در طول این هفته برنامه‌های متنوعی در سطح استان اردبیل برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: در این هفته شاهد برگزاری و اجرای مانورهای تخصصی نظیر مانور اسکان اضطراری، امداد جاده‌ای، امداد کوهستان، واکنش در برابر حریق و همچنین حفظ آمادگی نیروها در اسکان اضطراری برگزار شده و توان نیروها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیر‌کل مدیریت بحران استان اردبیل از برگزاری مانور زلزله در ادارات و همچنین حفظ آمادگی نیروهای امدادگر در دوره‌های بازآموزی چادرزنی و اسکان اضطراری خبر داد و گفت: در این هفته علاوه بر برگزاری مسابقات فرهنگی ما شاهد برگزاری همایش امدادگران پرتوان و آموزش چهره به چهره آنها در مناطق مختلف خواهیم بود.

اسلامی یادآور شد: با سناریوی مشخص در یکی از شهرهای استان اردبیل مانور ساعت صفر زلزله فرضی برگزار شده و شاهد فراخوان نیروها خواهیم بود تا بتوانیم امکانات و تجهیزات امدادی استان اردبیل را مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در طول سال تنها زلزله شدید و متوسط در سطح استان اردبیل رخ می‌دهد، تاکید کرد: این استان از مناطق زلزله‌خیز کشورمان است که برخی از حوادث ناگوار در گذشته سبب شده تا خسارات و هزینه‌های هنگفتی در این زمینه متوجه استان شود.

مدیر‌کل مدیریت بحران استان اردبیل اذعان داشت: ما توان خود را در امداد‌رسانی در زلزله یک سال گذشته، در زلزله اخیر اهر و شهرهای آذربایجان شرقی به نمایش گذاشتیم به طوری که نیروهای امدادگر جمعیت هلال احمر ما توانستند به سرعت در منطقه حاضر شده و توانشان را به نمایش بگذارند.

اسلامی ادامه داد: در استان اردبیل علاوه بر زلزله شاهد رخدادهای طبیعی همچون سیل، رانش، باد و طوفان، خشکسالی و مخاطرات دیگر طبیعی هستیم که باید با آموزش‌های پیشگیرانه شاهد به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از این حوادث باشیم.

این مسئول در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: در طول این هفته با کمک کمیته‌های مختلف کار گروه بحران استان اردبیل سعی خواهیم کرد ضمن آموزش‌های بومی و چهره به چهره، مردم استان اردبیل را بیشتر با علل و عوامل پیشگیرانه این عوامل آشنا کنیم.

انتهای پیام/62004/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول