اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

نخستین کتابخانه تخصصی مدیریت بحران کشور در گرگان آماده عضوگیری است

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: نخستین کتابخانه تخصصی مدیریت بحران در سطح کشور در گرگان آماده عضوگیری از بین دانشجویان و علاقه‎مندان به این رشته است.

نخستین کتابخانه تخصصی مدیریت بحران کشور در گرگان آماده عضوگیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی پیش از ظهر امروز در نشست با تعدادی از دانشجویان رشته‎های فنی گرگان اظهار داشت: این کتابخانه از سال گذشته در محل این اداره کل راه‎اندازی شده و تاکنون با توجه به ماهیت کتابخانه، کتب مرتبط برای غنی‎سازی آن خریداری شده است.

بیش از 70 درصد کتب در کتابخانه مدیریت بحران تخصصی است

وی خاطرنشان کرد: این کتابخانه تخصصی دارای یک‌هزار و 500 جلد کتاب تخصصی و عمومی است که 70 درصد آن مرتبط با رشته‎های فنی به‌ویژه مدیریت بحران است. 

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به مراجعه بسیاری از دانشجویان به این اداره کل برای استفاده از منابع علمی عنوان کرد: دانشجویان می‎توانند با حضور در ساعات اداری از این منابع علمی بهره‎برداری کنند.

 

کتب برای خروج از کتابخانه امانت داده نمی‎شود

وی یادآور شد: این کتابخانه به عنوان یک ظرفیت مهم علمی و تخصصی می‎تواند مورد بهره‎برداری دانشجویان و علاقه‎مندان پژوهشگر مدیریت بحران و بلایای طبیعی در استان قرار گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مدیرت بحران استان گلستان ادامه داد: در حال حاضر برنامه‎ای برای امانت سپردن کتاب نداریم و محققان می‎توانند در محل تعبیه شده در کتابخانه این اداره کل نسبت به فیش‎برداری از کتب مورد نظر اقدام کنند.

ارسال نامه به سازمان مدیریت بحران کشور برای پذیرش پایان‌نامه‎های دانشجویی مرتبط

سمیعی با اشاره به نامه اخیر خود به سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در این نامه درخواست کرده‎ایم تا این سازمان زمینه پذیرش، پایان‌نامه، تحقیقات و پژوهش‎های دانشجویی با محوریت مدیریت بحران را در مقاطع ارشد و دکترا مهیا سازد.

وی ادامه داد: هنوز پاسخ مکتوبی دریافت نکرده‎ایم اما با توجه به نگاه پژوهش‎مدارانه سازمان، امیدواریم توجه ویژه‎ای به این موضوع شود و بتوان از این ظرفیت علمی در استان سود برد.

تاکید بر جایگاه برجسته مراکز علمی و دانشگاهی در تحکیم جایگاه علم مدیریت بحران

سمیعی با تاکید بر جایگاه برجسته مراکز علمی و دانشگاهی برای گسترش و ترویج علوم متذکر شد: توسعه نرم‎افزاری علوم مرتبط با مدیریت بحران نیز می‎تواند در معرفی جایگاه این مدیریت نوپا در سطح کشور موثر باشد.

به گفته‎ وی، توسعه علمی و پژوهشی راه را برای قدم‎های مثبت و تاثیرگذار در مراحل چهارگانه مدیریت بحران «پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی» فراهم می‎سازد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر غنی‎سازی کتابخانه تخصصی مدیریت بحران گفت: در سال گذشته بیش از 100 جلد کتاب تخصصی به این مجموعه اضافه شده که امیدواریم این روند ادامه یابد.

سمیعی تصریح کرد: از دستگاه‌های تخصصی استان که دارای انتشارات مرتبط با موضوعات مدیریت بحران هستند، انتظار می‎رود با ارسال کتب و نشریات به افزایش غنای این کتابخانه کمک کنند. 

گفتنی است، استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هر ساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی از جمله زلزله، سیل و آتش‎سوزی جنگل‎ها است.

انتهای پیام/83002/م40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول