اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز:

تدوین برنامه‌های جامع در حوزه مدیریت بحران در البرز ضروری است

مدیرکل مدیریت شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به اینکه استان البرز یکی از استان‌های حادثه‌خیز کشور است، لذا تدوین برنامه‌های جامع در حوزه مدیریت بحران در البرز امری مهم و ضروری محسوب می‌شود.

تدوین برنامه‌های جامع در حوزه مدیریت بحران در البرز ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید ابوالقاسم باقری ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان البرز اظهار داشت: 20الی 26 مهرماه به عنوان هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی نامگذاری شده است، لذا باید در این هفته توانمندی‌ها و آمادگی خود را در  برابر حوادث طبیعی به مردم اعلام کنیم و بر ارائه آموزش‌ها نیز تأکید فراوانی داشته باشیم.

وی یکی از مهمترین اقدامات این مدیریت را تأمین مسکن به منظور اسکان در مواقع بحرانی عنوان کرد و افزود: تأمین اعتبار مورد نیاز جهت مطالعه و احداث سایت‌های اسکان اضطراری استان در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم هر چه سریعتر این اعتبارات اختصاص یابد.

باقری تأمین اعتبار مورد نیاز و تجهیز دستگاه‌های سوخت‌رسان در مواقع بحرانی را مهم ارزیابی کرد و گفت: شهرستان طالقان یکی از شهرستان‌های استان البرز است که با توجه به صعب‌العبور برخی از راه‌های آن نیازمند توجه بیشتر است.

این مسئول در ادامه سخنان خود به تأمین یک سوم اعتبار مورد نیاز جهت ایجاد و تجهیز درمانگاه مجهز در زندان‌های استان خبر داد و بیان داشت: خرید تجهیزات غواصی 2 دست کامل جستجو و نجات در سد امیرکبیر و طالقان، تامین اعتبار مورد نیاز جهت تجهیزات کوهستان و جاده‌، تأمین اعتبار ساخت و تجهیز 10 باب پایگاه اورژانس 115 از مهمترین نیازهای استان است.

باقری در ادامه همچنین یکی دیگر از نیازهای این استان را ایجاد و احداث مرکز مدیریت و کنترل حوادث مدیریت بحران استان عنوان کرد و گفت: در این راستا نیز منتظر تأمین اعتبارات لازم هستیم.

وی تأمین اعتبار مورد نیاز جهت احداث و تجهیز انبارهای تجهیزات و امکانات مرتبط با مدیریت بحران، احداث و تجهیز مرکز مونیترینگ ساختمان مدیریت و کنترل را از دیگر موارد مهم در مدیریت عنوان کرد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان البرز در ادامه سخنان ضمن تشریح برنامه‌های این هفته در استان البرز خاطرنشان کرد: همایش بررسی آئین‌نامه جدید 2800 زلزله در سالن اجتماعات میلاد، مانور بهزیستی با طبیعت در شهرستان نظرآباد، مانور امداد و نجات حریق در شهر کرج از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در این هفته است.

باقری مانور امداد و نجات زلزله در شهرستان ساوجبلاغ، کلنگ‌زنی سالن چند منظوره و افتتاح ایستگاه دوم آتش‌نشانی در مشکین دشت و آموزش همگانی اداره کل فنی و حرفه‌ای، شهرداری و آتش‌نشانی کرج و جمعیت هلال احمر در پارک ایران زمین، مانور امداد و نجات کوهستان در طالقان و مانور امداد و نجات زلزله در دو مدرسه شهر کوهسار در شهرستان ساوجبلاغ را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که در دومین روز از این هفته اجرایی خواهد شد.

باقری افتتاح پروژه پایگاه اورژانس، اعزام تیم‌های سلامت و برنامه آموزشی با همکاری جمعیت هلال احمر به روستاها و ... را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

انتهای پیام/2302/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول