اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش:

مهارت‎آموزی نیاز امروز جامعه است / تحصیل 100 هزار دانشجو در گلستان

مشاور نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مهارت‎آموزی نیاز امروز جامعه است، گفت: امروز در استان گلستان غریب به 100 هزار دانشجو داریم که 13 هزار نفر از آنها در مراکز دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی مشغول به تحصیل هستند.

مهارت‎آموزی نیاز امروز جامعه است / تحصیل 100 هزار دانشجو در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‎اصغر محمدی‎راد صبح امروز در جمع دانشجویان دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان گلستان اظهار داشت: در زمانی که استان گلستان از استان مازندران جدا و مستقل شد برای هر 100 داوطلب ورود به دانشگاه تنها پنج صندلی دانشگاهی داشتیم.

وی ادامه داد: به لطف خدا و تلاش مسئولان امروز در استان گلستان غریب به 100 هزار دانشجو داریم که 13 هزار نفر از آنها در مراکز دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی مشغول به تحصیل هستند.

محمدی‎راد بیان کرد: یکی از نکاتی که باید به آن دقت کنیم این است که اگر رشد علم و دانش در آموزش‎عالی شکل گرفته به تناسب همان و یا شاید بیشتر آموزش‎های مهارتی هم توسعه یافته است.

وی افزود: امروز جامعه و کشور نیاز به یک تحول و تغییر دارد و با فضای نشاط و امیدی که در جامعه به وجود آمده است دانشگاه‎ها و آموزش‎عالی در پیشانی این تغییر و تحول قرار دارد و از آموزش‎عالی انتظار بیشتری می‎رود.

مشاور نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نیاز است امروز در آموزش‎عالی یک رویکرد جدیدی اتخاذ شود، زیرا اگر در گذشته درس خواندن و علم آموزی تئوری مهم بود امروز پویایی، کار عملی و میدانی و انتقال علم مهم و اساسی است.

وی افزود: یکی از مهم‎ترین تفاوت‎ها و امتیازهای دانشگاه جامع علمی‌ ـ کاربردی تاکید این دانشگاه به مهارت‎آموزی است.

محمدی‎راد با بیان اینکه این دانشگاه قصد دارد علاوه بر اندیشه، دست‎ها را هم قیمتی و ارزشمند کند، تصریح کرد: اگر در مجموعه علمی ـ کاربردی بدون علم و آگاهی کار کنیم به طور قطع نمی‌توانیم به اهداف بلند مدت دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: امروز مهارت‎آموزی نیاز جامعه است و باید این موضوع در تمام سطوح آموزش‎عالی نهادینه شود.

مشاور نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی ـ ‎کاربردی علاوه بر علم‎آموزی و مهارت‎آموزی بر اخلاق حرفه‎ای نیز تاکید فراوان دارد.

محمدی‎راد گفت: علمی کاربردی باید طوری آموزش‎ها را داشته باشد که در محیط کار با ارائه و آموزش اخلاق حرفه‎ای، تفاوت فارغ‎التحصیل دانشگاه جامع علمی کاربردی با دانشگاه دیگر مشخص باشد.

وی اضافه کرد: باید این فرهنگ در جامعه تقویت شود که هر جوانی اگر بخواهد می‎تواند در کنار امور روزمره زندگی خود و در کنار فعالیت‎های اجتماعی یک حرفه‎ را یاد بگیرد و در زندگی موفق‌تر باشد.

انتهای پیام/83004/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول