اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلستان:

450 استاد علمی کاربردی گلستان از آموزش‌های تربیت مدرس برخوردار شدند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان گفت: با برگزاری دو دوره تربیت مدرس 450 استاد دانشگاه علمی کاربردی از آموزش‎های تربیت مدرس برخوردار شدند.

450 استاد علمی کاربردی گلستان از آموزش‌های تربیت مدرس برخوردار شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین مومنی ظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: در یک سال گذشته 65 مصاحبه تخصصی با هدف ارتقای مدرسان انجام شده است.

وی افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر طرح توانمندسازی و دانش‎افزایی اعضای هیئت علمی و مدرسان دانشگاه و سیاست‎های دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان و با توجه به اینکه جامعه مدرسان ما جامعه جوانی است و اغلب آنها فارغ‎التحصیلان دانشگاه‎های نظری هستند و یا با آموزش‎های مهارتی آشنا نیستند برای بالا بردن سطح آگاهی و دانش و مهارت مدرسان خود دوره‎های تربیت مدرس را برگزار کرده‌ایم.

حسین مومنی افزود: مرحله اول این دوره‎ها در بهمن‎ماه سال گذشته انجام شد که مدرسان نیز بسیار استقبال کردند و دوره دوم مهارت‎های عمومی نیز در مهر ماه شاهد برگزاری آن بوده‎ایم.

وی بیان کرد: استان گلستان سومین استانی است که این دوره‌ها را برای بار دوم برگزار می‎کند و در کل این دوره‎ها در 15 استان برگزار شده است.

مومنی ابراز داشت: تلاش ما این است تا با برگزاری این دوره‎ها یک همگرایی بین مدرسان به وجود بیاید و اینکه مراکز نیز به اهمیت موضوع تدریس و مدرس پی ببرند.

فعالیت 900 مدرس با کد مدرسی در علمی کاربردی گلستان

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان 900 مدرس با کد مدرسی دارد که از این تعداد در این دوره 170 نفر از مدرسان شرکت کرده‎اند و با در نظر گرفتن تعداد شرکت‌کنندگان دو دوره گذشته در مجموع 450 مدرس این دوره‎ها را گذرانده‎اند.

مومنی ادامه داد: آموزش‎های دانشگاه جامع علمی کاربردی با دانشگاه‎های دیگر همانند آزاد و پیام نور تفاوت دارد، به نحوی که در دانشگاه جامع علمی و کاربردی باید 60 درصد آموزش‎ها کاربردی و مهارتی و 40 درصد نظری باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان گفت: یکی از بازخوردهای بسیار خوب این دوره این بوده است که مدرسان این تفاوت را درک کردند و شرایطشان را با دانشگاه جامع علمی و کاربردی تطبیق داده‎اند.

وی تاکید کرد: بسیاری از موضوع‎هایی که در این دوره‎ها مطرح می‌شود مسائلی است که نیاز مدرس در کلاس و مدیریت در تدریس است و این موضوع فارغ از این است که مدرس در کدام دانشگاه تدریس می‎کند و به نوعی این دوره‎ها برای جامعه مدرسان بسیار مهم و تاثیرگذار است.

مومنی متذکر شد: اما در این دوره مباحثی هم برای تدریس ویژه در دانشگاه جامع علمی کاربردی مطرح شد.

انتهای پیام/83004/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول