اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد راه و شهرسازی قزوین:

خیابان‌های عریض قزوین محل ویراژ خودروها شده است

کارشناس ارشد راه و شهرسازی استان قزوین گفت: خیابان‌های عریض قزوین به محل ویراژ خودروهای جوانان تبدیل شده است.

خیابان‌های عریض قزوین محل ویراژ خودروها شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا فلاح‌نیا امشب در نخستین نشست سازمان‌های نظام مهندسی و فرهنگی ورزشی قزوین که در فرهنگسرای بانو حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، اظهار کرد: حقوق شهروندی دوطرفه است و با نگاهی به ساختمان‌ها، پیاده‌روها و پلکان‌ها می‌توان آشفتگی شهرسازی را در روان مردم درک کرد.

فلاح‌نیا ادامه داد: در انگلیس به محدوده‌هایی منطقه مسکونی گفته می‌شود که در آن ساکنان حق تقدم دارند و سواره‌روها با محدودیت‌هایی رو به رو هستند و در واقع آن جا میهمان محسوب می‌شوند.

وی افزود: این در حالی است که خیابان‌های عریض بالا شهر قزوین محل ویراژ جوانان با اتومبیل‌های گران‌قیمت است.

عضو گروه تخصصی شهرسازی در سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین خاطرنشان کرد: وظیفه مردم است که تخلف شهر‌سازی را گزارش دهند؛ اما مردم قزوین از حقوق شهروندی خود غافل می‌شوند.

فلاح‌نیا اظهار کرد: برخی مردم در کنار چهارراه‌ها مغازه می‌سازند؛ در صورتی که این کار غیرقانونی و غیراستاندار است؛ اما چنانچه به مردم در این خصوص آموزش داده شود خود آنان از این عوامل کم می‌کنند.

کارشناس ارشد اداره کل راه و شهرسازی عنوان کرد: کار فرهنگی دو شاخه دارد که یکی از آن‌ها ذات فرهنگی و دیگری جهت‌گیری فرهنگی است.

فلاح‌نیا خاطرنشان کرد: در طرح «محله ما» بیشتر به مسائل مذهبی پرداخته شده است؛ در صورتی که عاشورا یعنی گرفتن حق خود و جامعه که بر همین اساس مردم ما حق دارند مسائل را بدانند و اشتباهات را بگویند.

وی با بیان اینکه باید نگاه را تغییر داد و پذیرفت که زلزله بخشی از زندگی است و باید با آن کنار آمد، گفت: دو ماه پس از زلزله رودبار زلزله‌ای مشابه آن در کالیفرنیا رخ داد که فقط  سه نفر کشته شدند و این سطح شهرسازی را در کشور های مختلف می‌رساند.

انتهای پیام/77007/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول