اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سیم‌کارت‌های گم‌شده ابزار ایجاد مزاحمت توسط مجرمان

کلاهبرداری با مشخصات بانکی عمه

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت: خانمی به هویت معلوم با ارائه شکوائیه‌ای اعلام داشت که از حساب بانکی وی مبالغی به صورت غیرمجاز برداشت شده که تحقیقات با اخذ اظهارات شاکی سرنخ را به سمت پسر برادر این خانم رساند.

کلاهبرداری با مشخصات بانکی عمه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد قاسملو ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خانمی به هویت معلوم با ارائه شکوائیه‌ای اعلام داشت که از حساب بانکی وی مبالغی به صورت غیرمجاز برداشت شده است تحقیقات اولیه با اخذ اظهارات وی معمول شد و برابر بررسی‌های اولیه احتمال لو رفتن مشخصات بانکی دور از تصور نبوده است.

وی بیان کرد: پس از استعلامات لازم از بانک‌ها مشخص شد که بیش از 50 فقره از طریق چندین فقره سیم کارت تلفن همراه اقدام به خرید شارژ تلفن همراه شده است مشخصات مالکان تلفن همراه‌های خریداری و شارژهای استفاده شده استعلام و به جهت کشف موضوع دو نفر از آنان به پلیس این منطقه احضار شدند.

این مقام انتظامی افزود: بررسی‌ها نشان داد تمام شارژها از طریق یک نفر به آنها فروخته شده سپس مشخصات حقیقی متهم شناسایی و مشخص گردید که پسر برادر شاکیه می‌باشد. متهم به هویت معلوم پسر 16 ساله به اداره پلیس منطقه احضار شد.

قاسملو تصریح کرد: برابر تحقیقات انجام یافته متهم در اعترافات خود اعلام کرد که مشخصات حساب بانکی عمه‌ام را در منزل پدر بزرگم پیدا کرده و از زمان یافتن با چک کردن صورتحساب وی منتظر واریز پول به حساب او بودم که به محض واریز چندین فقره شارژ خریداری و به دوستان خود فروخته‌ام و با توجه به اینکه مالکیت سیم کارت خرید کننده شارژها به نام فرد دیگری بوده، چگونگی موضوع از وی تحقیق شد که اعلام داشت در کارواش کار می‌کنم و زمانی که داخل خودرو مشتریان را جارو می‌کنم، هر از گاهی سیم کارت‌هایی را پیدا کرده و از آنها استفاده می‌کنم و مالک اصلی آنها را نمی‌شناسم.

وی خاطر نشان کرد: گزارش تکمیلی به مقام قضایی ارسال و با توجه به اینکه سن متهم پایین بوده و به جهت رضایت شاکیه، پدر متهم به این پلیس و بازپرسی دعوت و عواقب کار پسرش به وی تفهیم و با رضایت شاکیه پرونده رسیدگی شد.

رئیس پلیس فتا استان در توصیه‌های خود به مردم اظهار کرد: با توجه به اینکه سیم کارت‌های گم شده بهترین ابزار در جهت ایجاد مزاحمت و ... برای مجرمان است، در صورت مفقودی سریعا نسبت به مسدودسازی آن اقدام کنید و حدالامکان سعی کنید با فعال سازی رمز پین کد، در صورت مفقودی سیم کارت، از سوء استفاده‌های بعدی بزهکاران جلوگیری کنید.

انتهای پیام/60002/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول