اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و تجارت خراسان شمالی:

برکات سفر رهبری به خراسان شمالی بی‌بدیل بود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: برکات سفر رهبری به استان در رشد شاخص‌های توسعه بی‌بدیل بود.

برکات سفر رهبری به خراسان شمالی بی‌بدیل بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید ابراهیم حسینی بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری آیین سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی به خبرنگاران گفت: این سفر هم برکات معنوی و هم برای بخش‌های مختلف استان به‌ویژه صنعت،‌ معدن و تجارت برکات زیادی را به دنبال داشت.

وی با اشاره به این‌که سفر رهبری در بخش صنعت به عنوان سومین اولویت توسعه خراسان شمالی هشت مصوبه را در پی داشت، تصریح کرد: بر اساس یکی از این مصوبات قرار بوده تا 110 میلیارد تومان اعتبار در قالب مشارکت ایمیدرو و سایپا برای تولید مقاطع فلزی در استان سرمایه‌گذاری شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان این‌که خوشبختانه این کار با ورود شرکت کارگاه سیستم و ایمیدرو در حال انجام است، گفت: اکنون زمین این طرح سرمایه‌گذاری تامین شده و قراردادهای آن نیز برای واردات دستگاه‌های مورد نیاز در حال انجام است.

وی با تاکید بر این‌که این مصوبه سفر رهبر انقلاب اسلامی عملاً اجرایی شده است، تصریح کرد: با تحقق این مصوبه سفر علاوه بر توسعه صنعتی استان اشتغالزایی خوبی را به همراه خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی دومین مصوبه حوزه سفر رهبری به استان در این بخش را مربوط به اختصاص 45 میلیارد ریال به منظور اکتشاف معادن عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون سازمان زمین‌شناسی تیمی را از این سازمان در استان مستقر کرده تا اقدامات مطالعاتی، ژئوفیزیک و نقشه‌برداری را انجام دهند.

به گفته وی، از نظر تامین مالی این مصوبه نیز اکنون از طریق معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهوری در حال اختصاص اعتبارات لازم به منظور پیشبرد مصوبه است.

حسینی همچنین به سایر مصوبات سفر رهبری در حوزه صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: بر همین اساس توسعه زیرساخت‌های معادن، تامین منابع مالی برای کمک به اجرای شهرک‌های خوشه فرش دستباف، تامین منابع مالی برای توسعه خوشه‌های آبنبات و فرش، رفع مشکلات تولیدی و کارگری صنایع استان و حمایت از احداث سردخانه مرکزی خراسان شمالی از مصوبات بوده که اکنون اجرای آن در حال پیگیری است.

به گزارش فارس، رهبر انقلاب اسلامی 19 مهرماه سال گذشته به مدت هشت روز میهمان مردم خراسان شمالی بودند.

انتهای پیام/63002/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول