اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

مسئولان در چارچوب منویات رهبری حرکت کنند

امام جمعه کوهبنان گفت: مسئولان اجرایی و دیپلماسی کشور باید در چارچوب منویات و رهنمودهای رهبر بزرگوار حرکت کنند تا گرفتار مکر و حیله دشمنان نشوند.

مسئولان در چارچوب منویات رهبری حرکت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا ظهر امروز در آیین نماز جمعه این هفته در مسجد امام خمینی (ره) اظهار داشت: برخی ماه‌ها از شرافت و ویژگی خاصی برخوردار هستند و ذی‌الحجه یکی از این ماه‌ها است که صالحین، علما و مؤمنان برای عبادت و بندگی در این ماه اهمیت ویژه‌ای قائل هستند.

وی تصریح کرد: دهه اول ماه ذی‌الحجه قداست و حرمت ویژه‌ای دارد که در آیات متعددی از قرآن مجید به اهمیت این دهه اشاره شده است؛ در آیه 203 منظور از معدورات ایام تشریق در ماه ذی‌الحجه است یعنی روزهای 11 تا 13 که نور مهتاب به حد کمال و تمام است از طرفی این ایام روشنی بخش همه دل‌ها است و در برخی از روایات روز عید قربان را روز تشریق دانستند.

امام جمعه کوهبنان افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) در مورد دهه ذی‌الحجه می‌فرمایند «عمل خیر و عبادت در هیچ ایامی نزد خداوند متعال محبوب‌تر از این دهه نیست» بنابراین روزه 9 روز نخست این ماه سفارش شده چرا که ثواب روزه تمام عمر را دارد، همچنین خواندن 2 رکعت نماز بین نماز مغرب و عشا سفارش شده تا مؤمنان در ثواب حاجیان شریک شوند.

صالح‌نیا با بیان این‌که روز نهم از اعیاد خیلی بزرگ است، گفت: هر چند که این امر به نام عید نامیده نشده است اما در این روز اعمال مهمی از جمله غسل، زیارت امام حسین (ع) و زیارت عرفه ثواب یک‌هزار حج و یک‌هزار عمره و یک‌هزار جهاد در راه خدا بلکه بالاتر را دارد.

امام جمعه کوهبنان افزود: هفتم ذی‌الحجه مصادف با سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام باقر (ع) آخرین یادگار حادثه کربلا است که به باقرالعلوم شهرت خاصی داشت و بسیاری از روایات و احادیث موجود و معتبر از ایشان به‌ یادگار مانده است.

صالح‌نیا به سالروز حرکت امام حسین (ع) از مکه به سوی کوفه اشاره کرد و گفت: سالروز شهادت پنجمین شهید محراب حضرت آیت‌الله اشرفی اصفهانی نماینده امام راحل و امام جمعه کرمانشاه به‌ دست منافقان در سال 61، روز جهانی نابینایان و روز عصای سفید، هفته بهداشت و روان، سالروز واقعه به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان به‌ دست ایادی رژیم پهلوی در سال 57 را نیز در پیش‌رو داریم.

امام جمعه کوهبنان خاطر نشان کرد: دهم ذی‌الحجه عید سعید قربان است که حضرت ابراهیم بت‌شکن در تمام عمر مورد امتحان و آزمایش خداوند قرار گرفت و به همه آموخت که عزیزترین ثمره حیات خود را برای برپایی دین خدا و عدالت الهی فدا کنید و در این راستا راضی به رضایت خداوند باشید.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها در مناسبت‌های مختلف این نکته را متذکر شدند که آمریکایی‌ها و مسئولان این کشور آدم‌های قابل اعتمادی نیستند چرا که آن‌ها غیرمنطقی و عهدشکن هستند و برای اقدامات و عملکرد خود باید از رژیم غاصب و ظالم صهیونیستی اجازه بگیرند.

صالح‌نیا ادامه داد: چرا که آن‌ها در پنجه و اقتدار شبکه صهیونیسم بین‌الملل هستند بنابراین مسئولان اجرایی و دیپلماسی کشور باید در چارچوب منویات و رهنمودهای رهبر بزرگوار حرکت کنند تا گرفتار مکر و حیله دشمنان نشوند.

به گزارش فارس در آخرین روز از هفته نیروی انتظامی رژه موتوری نیروهای نظامی و انتظامی کوهبنان از مقابل فرماندهی انتظامی این شهرستان برگزار شد و حاضران پس از پیمودن چندین خیابان اصلی شهر به‌ صورت دسته جمعی در مراسم نماز جمعه شرکت کردند.

انتهای پیام/80012/م40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول