اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت:

مسیر دیپلماسی کشور با انگشت اشاره رهبری مشخص می‌شود

امام جمعه باشت با توصیه به مسئولان برای اتخاذ تدبیر مناسب در مذاکرات گفت: مسیر دیپلماسی کشور با انگشت اشاره رهبری مشخص می‌شود.

مسیر دیپلماسی کشور با انگشت اشاره رهبری مشخص می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته باشت ضمن دعوت و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، تقوا را به معنای مراقبت از خود در برابر معصیت برشمرد.

وی در خطبه نخست با تهی خواندن سخن‌چینی، آن را یکی از بزرگترین گناهان کبیره برشمرد و گفت: سخن‌چینی از این بابت گناه کبیره محسوب می‌شود چراکه این عمل باعث قطع رابطه افراد و کم شدن محبت و عاطفه در بین آنان خواهد شد.

امام جمعه باشت تصریح کرد: این در حالی است که دین مبین اسلام به صله رحم و محبت به برادر و خواهر دینی خود سفارش کرده است.

حجت‌الاسلام عبودی با تشریح دیدگاه اسلام در زمینه سخن‌چینی با بیان آیاتی از قرآن مجید تصریح کرد: در دین اسلام بزرگترین گناهان قتل و برتر از آن فتنه است و حال در روایات شخص سخن‌چین در واقع همان فتنه‌گر محسوب می‌شود.

امام جمعه باشت با نقل حدیثی از امام معصوم افزود: اصلاح رابطه دو مسلمان برتر از تمام عبادات یک فرد در طول عمر او خواهد بود.

وی ادامه داد: مسلمانان برادران واقعی و همه اعضای خانواده بزرگ اسلامی هستند و وظیفه هر مسلمان ایجاد اخوت است.

عبودی سخن‌چینی را از مهم‌ترین عوامل تشدید عذاب قبر دانست و عنوان کرد: بر اساس روایتی از امام صادق (ع) چهار گروه هرگز به بهشت داخل نخواهد شد که از جمله آنان کاهنان، منافقان، شراب‌خوار و آخرین آن سخن‌چین است.

خطیب جمعه باشت در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی عنوان کرد: نیروی انتظامی مسئول در برابر ایجاد نظم و امنیت در جامعه بوده و ما تاکنون شاهد تلاش‌های خوبی از جانب این افراد هستیم.

وی همچنین به بررسی موضوع جمع‌آوری ماهواره پرداخت و متذکر شد: از بزرگترین معضلات و مشکلات در جامعه امروز استفاده نابه‌جا از ماهواره به خصوص در میان جوانان و نوجوانان است که از نیروی انتظامی شهرستان خواستاریم این بحث را به جدیت پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام عبودی در بررسی مسائل روز به موضوع سخنرانی رئیس جمهور در نیویورک پرداخت و ضمن ابراز خرسندی از سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل عنوان کرد: دستگاه دیپلماسی ایران باید با تدابیر بیشتری به فعالیت‌های خود در این خصوص بپردازند.

امام جمعه باشت در پایان با اشاره به روز عرفه گفت: روز عرفه روز نیایش است و از همین تریبون از نمازگزاران و عموم مردم برای شرکت پرشور در مراسم عرفه دعوت به عمل می‌آوریم.

انتهای پیام/82007/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول