اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد

وجود 40 میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی کشور

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی کشور به 40 میلیون جلد کتاب در سال‌جاری رسیده است.

وجود 40 میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، پرویز برقی‌شیرازی صبح امروز در همایش سه‌روزه دوره آموزشی مسئولان و کارشناسان اداری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این شهرستان برگزاری دوره آموزشی مذکور در گیلان را تجربه‌ای موفق خواند و اظهار داشت: برگزاری این برنامه در نهاد کتابخانه‌های عمومی ضرورت دارد.

وی با بیان این‌که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دوره رشد و شکوفایی خود قرار دارد، افزود: تمام توان و ظرفیت‌های موجود برای توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی در کشور بسیج شده‌اند.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را پرچمدار این حرکت خواند و تصریح کرد: این نهاد تمام توان خود را در استفاده از نیروهای کارآمد و متخصص در کتابخانه‌های عمومی به‌کار گرفته است.

وی از افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال‌جاری خبر داد و گفت: تعداد کتابخانه‌های عمومی کشور از یک‌هزار و 600 باب به سه هزار و 50 باب کتابخانه افزایش یافته است.

برقی‌شیرازی ادامه داد: تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی کشور به 40 میلیون جلد کتاب در سال‌جاری رسیده است.

وی، انجام چنین اقدام‌های موثری را در راستای گسترش فرهنگ مطالعه در کشور ذکر کرد.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، برگزاری دوره‌های آموزشی برای نیروهای شاغل در بدنه نهاد کتابخانه‌ها و نیز جذب نیروهای متخصص در سال‌های اخیر را موجب تاثیر مثبتی در موفقیت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای دستیابی به اهداف خود دانست.

وی لحاظ نشدن منابع درآمدهای دایمی و جاری را از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نامید و تصریح کرد: تدوین قانون تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دارای مشکلات و کاستی‌هایی است.

برقی‌شیرازی، با تاکید بر ضرورت بازنگری در قانون نحوه اداره نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، منابع ناپایدار درآمد را اصلی‌ترین مشکل گریبانگیر این نهاد ذکر کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان نیز در همایش مذکور برگزاری نخستین دوره آموزشی مسئولان و کارشناسان اداری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گیلان را فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی و استعدادهای بالقوه استان دانست.

اسماعیل جانعلی‌پور اظهار داشت: توجه و دغدغه‌مندی مسئولان به نهاد کتابخانه‌های عمومی نشانه نگاه مثبت و سازنده آن‌ها به مقوله فرهنگ مطالعه است.

به گزارش فارس، همایش و دوره آموزشی مسئولان و کارشناسان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سومین روز خود در هتل سفیدکنار بندر انزلی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/84001/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول