اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اداری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

درآمد کتابخانه‌های کشور از سهم نیم درصد شهرداری‌ها است

مدیرکل امور اداری و منابع انسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: تمام درآمد کتابخانه‌های عمومی از محل سهم نیم درصد سهم شهرداری‌ها طبق قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور و مصوبه مجلس است.

درآمد کتابخانه‌های کشور از سهم نیم درصد شهرداری‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، حمیدرضا احمدی ظهر امروز در نخستین همایش و دوره آموزشی مسئولان و کارشناسان اداری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سالن همایش‌های هتل سفیدکنار این شهرستان با قدردانی از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و مسئولان ستادی گیلان در برگزاری همایش مذکور، اظهار کرد: ظرفیت‌های عظیم گیلان ما را بر آن داشت تا از این ویژگی‌مهم بهره‌برداری کرده و با برگزاری نخستین همایش اداری در این استان آغاز موفقی تجربه کنیم.

وی، برگزاری این گردهمایی را راهی برای تخصصی‌تر کردن اجرای قوانین اداری در اداره‌های کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد و افزود: رعایت این قوانین در اداره‌های کتابخانه‌های سراسر کشور ضروری است.

مدیرکل امور اداری و منابع انسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با بیان اینکه امور اداری مرجع رعایت قوانین در هر ارگانی است، خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در رعایت قوانین و مقررات اداری مستثنی از این قوانین نیست و ملزم به رعایت بخش مربوط به این نهاد است.

وی از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی یاد کرد و گفت: در بحث تأمین منابع، نهاد کتابخانه‌های عمومی ردیف بودجه دولتی ندارد.

احمدی، ادامه داد: تمام درآمدهای این نهاد از محل سهم نیم درصد درآمدهای شهرداری‌ها طبق قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور و مصوب مجلس شورای اسلامی است.

وی، از مسئولان اداری اداره‌های کتابخانه‌های عمومی استان‌ها خواست تا با رعایت قوانین مربوط به نهاد کتابخانه‌های عمومی در تصمیم‌گیری‌های خود در این زمینه با جدیت عمل کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان نیز در همایش مذکور اظهار کرد: برگزاری دو همایش کشوری در ماه جاری نشان‌دهنده ویژگی‌های منحصر به‌فرد این استان بوده که همواره مورد توجه مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

اسماعیل جانعلی‌پور، افزود: امیدواریم بتوانیم از فرصت به دست آمده در معرفی ویژگی‌های بارز گیلان از جمله ویژگی‌های طبیعی، علمی و ظرفیت‌های بالقوه این استان نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی، گیلان را همواره پیش‌رو فعالیت‌های علمی در کشور دانست و تصریح کرد: گیلان، سرزمین 8 هزار شهید دفاع مقدس و یادآور رشادت‌ها و مردانگی دلیر مردان تاریخ‌ساز است که با آبیاری نهال نوپای انقلاب صفحه دیگری بر صفحات اقتدار این مرز و بوم افزودند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از کوشیار و سلار دیلمی به عنوان اندیشمندان اسلامی در دوره شکوه اسلامی یاد کرد و گفت: ابو علی سینا دانشمند بزرگ، پزشک و ریاضیدان بزرگ ایران از شاگردان به نام کوشیار دیلمی بود و از مکتب این اندیشمند بزرگ گیلانی بهره برد.

وی گیلان را کلانشهری بزرگ خواند و یادآور شد: گیلان به دلیل ویژگی‌های منحصر به‌فرد جمعیتی و تراکم بالای جمعیت یک کلانشهر بزرگ در کشور مطرح است.

به گزارش فارس، همایش سه روزه مسئولان و کارشناسان اداری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از 17 تا 19 مهر جاری ادامه دارد.

مسئولان و کارشناسان اداری اداره‌های کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در همایش مذکور ضمن بهره‌گیری از دوره‌های تخصصی در زمینه آخرین قوانین اداری مربوط به قانون تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آشنا می‌شوند.

در پایان این همایش و دوره آموزشی سه روزه گواهینامه اتمام آموزشی این دوره به مسئولان و کارشناسان اداری اداره‌های کتابخانه‌های عمومی استان‌های کشور اعطا می‌شود.

انتهای پیام/2300/ط40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول