اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس‌جمهور در امور فرهنگی:

بالاترین سیاست‌گذاری در حوزه توسعه تعریف نسبت انسان با خداوند است

مشاور رئیس‌جمهور در امور فرهنگی با اشاره به اینکه بالاترین سیاست‌گذاری در حوزه توسعه سیاست‌گذاری نسبت ما با خداوند است گفت: پاسخ کهنه به پرسش نو موجب زوال یک نظام اجتماعی می‌شود

بالاترین سیاست‌گذاری در حوزه توسعه تعریف نسبت انسان با خداوند است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسام‌الدین آشنا صبح امروز در همایش توسعه پایدار بر محور اعتدال و عقلانیت در سالن همایش دانشگاه آزاد ساری، اظهار داشت: هر توسعه‌ای مربوط به یک نظام اجتماعی خاص است.

وی با بیان اینکه برای توسعه تنها یک مسیر در نظر گرفته نمی‌شود، یادآور شد: توسعه پاسخی به پرسش‌ها و نیازهای است که یک جامعه در نظر دارد.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به اینکه در هر توسعه‌ای بهبود در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: توسعه به منظور ایجاد رضایت از حال و امید به آینده مطلوب است.

وی با بیان اینکه دادن پاسخ کهنه به پرسش نو موجب زوال یک نظام اجتماعی می‌شود، متذکر شد: این نگرانی بسیار جدی است.

آشنا با اشاره به اینکه کسانی که می‌خواهند سیاست توسعه را تعریف کنند، به این مسئله توجه کنند که باید به سئوال‌های در زمینه رقابت، همکاری و اطاعت پاسخ دهند، تأکید کرد: توسعه ضامن توجه به مولفه‌های جدی است.

این مسئول با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تصمیم آگاهانه و شجاعانه یک ملت در پاسخ به چالش‌های هویتی پیش آمده بود، ابراز داشت: سیاست‌گذاری توسعه در یک محیط رقابتی اتفاق می‌افتد.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به اینکه سیاست‌های که انتظار زیاد از یک ملت دارد گاه می‌تواند جامعه را به ورطه خطر بیندازد، بیان داشت: سیاست کمینه هم به راحتی تسلیم را می‌پذیرد.

آشنا با بیان اینکه از طبیعت و پیرامون خود حفظ و نگهداری نکردیم، ادامه داد: طبیعت هم در سیاست‌های مان به ما پاسخ داد.

این مسئول با اشاره به اینکه کسانی که توسعه و اقتصاد گردشگری را تاکید می‌کنند، آیا بر اثرات تخریب محیط توسط گردشگر هم توجه دارند، خاطر نشان کرد: از صاحبان این سرزمین سبز تقاضا دارم به این جنبه هم توجه کنند.

مشاور رئیس‌جمهور در امور فرهنگی با اشاره به اینکه بالاترین سیاست‌گذاری در حوزه توسعه سیاست‌گذاری نسبت ما با خداوند است، گفت: نگرانی‌های زیادی در این زمینه وجود دارد که با معنویت چه کردیم.

آشنا در پایان با بیان اینکه تجربه توسعه از این جهت خاص است، تأکید کرد: مراقب باشیم تا قلب ما کوچک‌تر نشود.

انتهای پیام/86007/ج40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول