اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

تدبیر دولت در جهت کاهش تحریم‌ها باشد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: تلاش و همت دولت باید در مسیر رفع تحریم‌‌ها و تعدیل فضای سیاسی و اقتصادی باشد.

تدبیر دولت در جهت کاهش تحریم‌ها باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن ظهر امروز در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اظهار داشت: تدبیر سیاسی دولت روحانی در یک ماه اخیر موجی از آرامش و امنیت روانی بر بازار حاکم کرده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم تدبیر سیاسی و اقتصادی دولت در جهت ملایم کردن و کاهش تحریم‌ها باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: تمامی منابع و مصارف در دولت گذشته که باید در زمینه تولید و سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی مورد استفاده قرار می‌گرفت بیهوده و بی‌هدف و بیشتر در جهت زمینه‌سازی برای تبلیغات انتخاباتی مورد استفاده قرار گرفت.

پیرموذن به پیش‌بینی بسیاری از فعالان اقتصادی و همچنین نظریه‌پردازان این حوزه بر عزم دولت روحانی برای تثبیت و سامان دادن اقتصاد ایران اشاره کرد و افزود: دولت روحانی پتانسیل و منابع انسانی لازم برای بازسازی اقتصاد به گل نشسته ایران را دارد.  

این مسئول با اشاره به تشکیل شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خاطرنشان کرد: با تشکیل این شورا امیدواری‌های زیادی در خصوص باز شدن گره کور تولید در میان فعالان اقتصادی ایجاد شده است.

دبیر و سخنگوی شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت ضعف و ناکارآمدی سیستم بانکی استان اردبیل را یادآور شد و گفت: متأسفانه بسیاری از بانک‌های استان اردبیل در پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی کوتاهی می‌کنند و بخش اعظمی از بودجه‌های مصوب عودت داده می‌شود.

پیرموذن همچنین نقش علی نیکزاد استاندار اول منتصب شده توسط احمدی‌نژاد را در جذب و پرداخت اعتبارات در استان اردبیل پررنگ دانست و یادآور شد: وی نسبت به دیگر مدیران ارشد استان اردبیل در زمان تصدی‌گری دولت احمدی‌نژاد در پرداخت تسهیلات نقش مهمی در جهت رونق کسب و کار ایفا کرد که یکی از شاخصه‌های موفقیت علی نیکزاد در مسند استانداری پیگیری وی برای پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی بود. 

وی نقش کمیسیون کشاورزی را در تصمیم‌گیری‌های بخش کشاورزی و صنایع غذایی مهم اعلام کرد و بیان داشت: حضور اساتید و کارشناسان ارشد کشاورزی استان اردبیل در این کمیسیون را راهگشای بسیاری از گره‌های باز نشده این بخش دانست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل پیشتازی کمیسیون کشاورزی اتاق اردبیل را نسبت به کمیسیون‌های اتاق استان‌های دیگر بازگو کرد و گفت: اردبیل به لحاظ اینکه قطب کشاورزی است باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.  

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه رئیس کمیسیون کشاورزی استان اردبیل نیز هماهنگی سازمان جهادکشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی با کمیسیون کشاورزی اتاق اردبیل در جهت تأمین غذا و محصولات کشاورزی سالم را مهم اعلام کرد.

قدیر نوری ابراز داشت: تأکید بر کیفیت محصولات کشاورزی و پیشنهاد تعیین تغییر قیمت‌گذاری بر اساس کیفیت یکی از اولویت‌ها و هدف‌گذاری کمسیون کشاورزی اتاق اردبیل است که به زودی به صورت طرح پیشنهادی به اتاق ایران ارسال می گردد.   

وی در پایان سخنان خود نقش کشاورزان را در تأمین غذا و امنیت غذایی مهم اعلام کرد و گفت: برای مصرف‌کنندگان نیز فرهنگ‌سازی در مصرف فرآورده‌های کشاورزی و دامی باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/62007/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول