اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت داران:

خوش‌بین مذاکره با آمریکا نیستیم/مذاکره را تحریم نمی‌کنیم

امام جمعه موقت داران گفت: با توجه به هنجارشکنی‌ها و عهد شکنی‌های آمریکا نباید با غفلت از سابقه آمریکا خوش‌بین باشیم و پرونده آمریکا را فراموش کنیم اما مذاکره را تحریم نکنیم.

خوش‌بین مذاکره با آمریکا نیستیم/مذاکره را تحریم نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از داران، حجت ‌الاسلام  ناصر صابری در خطبه اول آیین عبادی سیاسی این هفته با تبریک هفته نیروی انتظامی به حافظان امنیت و آسایش مملکت به یاری رساندن، همراهی و کمک به آنان در مسائل جامعه تاکید کرد و گفت: تذکر لسانی وظیفه همگانی و  از مواردی است که باید مردم در جامعه مد نظر بگیرند، همچنین باید قوانین را رعایت و در جامعه پیاده کنند.

امام جمعه موقت شهر داران به سی‌ام ذی‌‌القعده سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع) هم اشاره‌ای داشت و این روز را به همه شیعیان به ویژه نمازگزاران تسلیت گفت.

صابری در ادامه به پیوند مقدس حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و آن زوج  را زوج نمونه عالم بیان داشت و با استناد حدیثی از پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد: مهم‌ترین و بهترین  مهریه  سبک‌ترین آن است و مهریه سبک عاملی در جهت استمرار و محکم شدن پایه‌های ازدواج است.

وی مهر حضرت علی (ع) به حضرت فاطمه زهرا(س) را مهریه واقعی بیان کرد و گفت: همین مهر واقعی است که آنان را در غم و شادی و سختی و آسانی همراهی می‌کند.

امام جمعه موقت شهر داران ضمن تجلیل از عملکرد ریاست جمهوری در سازمان ملل که باعث کسب افتخار برای ایران اسلامی گردید و با اشاره به مذاکره تلفنی رئیس جمهور ایران با آمریکا خاطرنشان کرد: در این مذاکره باید عزت ایران و اسلام و رعایت حقوق طرفین را با توجه به هنجار شکنی‌ها و عهد شکنی‌های آمریکا در نظر گرفت و نباید با غفلت از سابقه آمریکا خوش‌بین باشیم، اما مذاکره را تحریم نمی‌کنیم. 

وی ادامه داد: سوالی که مطرح است این است که آیا آمریکا کشور اسرائیل را رها می‌کند و به عهد خود پایبند می‌ماند.

امام جمعه موقت شهر داران در خطبه اول آیین عبادی سیاسی این هفته با استناد به نظام حقوق بشری اسلام در دعای بیستم مکارم الا خلاق حضرت امام سجاد (ع)اظهار داشت: نظام حقوق بشری اسلام علاوه بر کمک به مظلوم و نپذیرفتن ظلم، نجات ظالم از منجلاب گناه و ظلم را نیز لحاظ کرده است.

وی افزود: امام سجاد (ع) در فراز هشتم دعا از خداوند متعال قدرتی می‌طلبد تا در مقابل کید ، مکر و ناسزا گویی دشمنان مقابله کند.

انتهای پیام/2301/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول