اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:

تأثیرگذاری جشنواره بازی و اسباب‌بازی قزوین غیرقابل اندازه‌گیری است

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: تأثیرگذاری و نتایج فرهنگی و پرنشاط جشنواره بازی و اسباب‌بازی در استان و کشور از نتایج غیرقابل عرضه و اندازه‌گیری این برنامه فرهنگی است.

تأثیرگذاری جشنواره بازی و اسباب‌بازی قزوین غیرقابل اندازه‌گیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید وزیری‌نژاد صبح امروز در آیین تقدیر از دست‌اندرکاران سومین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز که در سالن فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) برگزار شد، اظهار داشت: تأثیرگذاری و نتایج فرهنگی و پرنشاط جشنواره بازی و اسباب‌بازی در استان و کشور از نتایج غیرقابل عرضه و اندازه‌گیری این برنامه فرهنگی است.

وی افزود: برگزاری سومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز در آستانه بازگشایی مدارس فرصتی شد تا کودکان و نوجوانان ضمن شرکت در این جشنواره برای سال تحصیلی جدید با روحیه بهتر و شاداب‌تری در کلاس درس حضور یابند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با تأکید بر پررونقی جشنواره سوم بیان کرد: سه ساله شدن این جشنواره در سال 92 ضمن اینکه از نقاط قوت و تجربیات جشنواره‌های پیشین تأثیر پذیرفته گویای این واقعیت است که از این ظرفیت برخوردار است تا جای خود را در بین جشنواره‌های موفق کشوری بیابد.

وی استمرار این جشنواره را گامی مهم در راستای تقویت رویکردهای بین‌المللی آن برشمرد و حضور سفرا و نمایندگان هفت کشور خارجی، نماینده یونیسف، توریست‌هایی از کشور بلژیک و تایوان، قصه‌گویانی از هفت کشور دنیا همچون آلمان، لبنان، عراق، پاکستان، بوسنی و آذربایجان در جشنواره بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز ستودنی دانست.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: حضور رئیس سازمان انرژی اتمی، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، مدیران و مسئولان کشوری و استانی، 80 نفر از اصحاب رسانه کشور، 15 هنرمند سینما و تلویزیون، 25 نفر عکاس زبده کشوری، هم‌وطنان و هم‌شهریان در جشنواره ستودنی بود.

بازدید 200 هزار نفر از جشنواره بازی و اسباب‌بازی

وزیری‌نژاد این جشنواره را دارای بازتاب‌هایی در شبکه‌های جام جم، یک و سه سیما و شبکه استانی اعلام کرد و گفت: به طور حتم جشنواره بازی و اسباب‌بازی و همایش پیاده‌روی خانواده از مردمی‌ترین برنامه‌های روز قزوین بودند چراکه قریب 200 هزار نفر در آن‌ها شرکت داشتند که نشان‌دهنده‌ موفقیت این برنامه‌ها در بین علاقه‌مندان بود.

وی تبدیل قزوین به مقصد گردشگری، احیای بازی‌های بومی و محلی، معرفی اسباب‌بازی‌های قدیمی ایران و سیر تحول آن‌ها در طول تاریخ، شکل‌گیری نهضت تولید اسباب‌بازی بومی که با همت عالی مسئولان تحقق می‌یابد و معرفی مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدالسلطنه را از اهداف کلان جشنواره بازی و اسباب‌بازی عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به اهداف کلان جشنواره بازی و اسباب‌بازی بیان کرد: ایجاد فضایی شاد برای کودکان و اجرای برنامه‌های فرهنگی، علمی، آموزشی و سرگرم‌کننده برای آن‌ها و تأکید بر تأثیرگذاری اسباب‌بازی پویا و سالم در رشد شخصیت کودکان از جمله این اهداف بود.

وزیری‌نژاد یادآور شد: دو هکتار از فضای سعدالسلطنه برای برپایی 100 غرفه نمایشگاهی در جشنواره سوم در نظر گرفته شد، فضایی که 10 برنامه شاخص همچون غرفه اسباب‌بازی‌های قدیمی، موزه تاریخ ادبیات کودکان ایران، بازی‌های رایانه‌ای، موزه اسباب‌بازی‌های قدیمی کشور و موزه عکس 100 ساله آموزش و پرورش از جمله آن‌ها بود.

وی از برپایی قریب 20 برنامه هنری و جشنواره عروسکی برگزار شده در این جشنواره خبر داد و گفت: حضور عروسک‌های غول پیکر دارا و سارا، گروه موسیقی یزد و برنامه‌سازان مطرح کشوری و استانی در حوزه کودک همچون فیتیله‌ای‌ها، مسابقه محله، پنگول و نیما، عروسک ململ از شبکه جهانی جام جم و عروسک خان‌بابا از استان قزوین موجب نشاط و شادمانی بچه‌های دیروز و به ویژه امروز شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برپایی نخستین جشنواره دوقلوها و چندقلوهای قزوینی و برپایی کارگاه‌های تخصصی کودک که با حضور استادان برجسته کشوری همچون مصطفی رحمان‌دوست را از دیگر اتفاقات بزرگ و شاخص این جشنواره برشمرد.

وزیری‌نژاد به نوآوری‌های جشنواره امسال اشاره کرد و گفت: عرضه قریب 100 بازی و اسباب‌بازی قدیمی، بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتال، غرفه اسباب‌بازی‌های ممنوعه، تبلیغات جشنواره در استان‌های کرج، تهران، عوارضی‌ها و فرودگاه مهرآباد، افزایش 30 تا 50 درصدی وسعت جشنواره و توجه به فرهنگ و سیره رضوی از کارهای جدیدی بود که امسال رقم خورد.

بازدید بیش از یک بار 60 درصد مردم از جشنواره بازی و اسباب‌بازی

این مسئول با اشاره به نتایج نظرسنجی جشنواره تصریح کرد: قریب 60 درصد مردم از این جشنواره بیش از یک بار بازدید کردند، 94 درصد جذابیت آن را خوب و عالی دانستند، 96.8 دهم درصد از کیفیت بهتر جشنواره نسبت به سال قبل یاد کردند، 86.4 دهم درصد خواستار تکرار جشنواره در سال‌های آتی شدند و 76.8 دهم درصد تمدید زمان آن را مطلوب دانستند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین یادآور شد: استقبال مردم و نظراتی که در رابطه با این جشنواره بیان کردند نشان از توجه آنان به مقوله‌های فرهنگی شهر دانست و از سویی این جشنواره را دارای نقاط ضعف‌هایی برشمرد و تلاش مسئولان را بر رفع آن‌ها در سال‌های آتی برای برگزاری جشنواره‌های پرشورتر با اهداف والای ملی و بین‌المللی اعلام کرد.

وزیری‌نژاد همکاری مسئولان، دست‌اندرکاران و به ویژه هنرمندان استان در برپایی این جشنواره را نشان از پویایی و سرزندگی این برنامه فرهنگی دانست و تأکید کرد: اعتلای شهر قزوین در سایه همکاری و همدلی مردم با مسئولان محقق می‌شود و جشنواره بازی و اسباب‌بازی فرصتی بود تا این اتفاق مثبت تا حد زیادی رخ دهد و در کنار این حضور هنرمندان و فرهیختگان کشوری نیز قابل تقدیر بود.

این مسئول ضمن قدردانی از زحمات تمام دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که به یاری شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی آمدند تا این جشنواره بدون حاشیه و اتفاق تلخی رقم خورد تقدیر و تشکر کرد و دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره را سرمایه‌های انسانی و گران‌قدری دانست که شهر در برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی به وجود آن‌ها نیاز اساسی دارد تا به قله‌های ترقی و پیشرفت دست یابد.

گفتنی است، در پایان جشنواره از حدود 300 نفر از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره با حضور مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی و دیگر مدیران این سازمان تقدیر و قدردانی شد.

انتهای پیام/2667/ل40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول