اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس گیلان:

مشارکت مردم رمز توفیق مأموریت‌های پلیس است

رئیس پلیس گیلان گفت: رمز توفیق تمام مأموریت‌های پلیس در مشارکت و توانمندی مردم است.

مشارکت مردم رمز توفیق مأموریت‌های پلیس است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، ابراهیم قائدرحمتی عصر امروز در مراسم افتتاح کلانتری 14شلمان و ایستگاه راهور کومله این شهرستان با قدردانی از تلاش‌گران نظم و امنیت، اظهار کرد: امنیت یک تولید و فرآیندی اجتماعی است که به اصلی‌ترین رکن مردم محسوب می‌شود.

وی، «اقتدار ما در سایه مردم‌داری، قانون‌مداری و روزآمدی» را شعار هفته نیروی انتظامی ذکر کرد و گفت: مردم پشتوانه و اصلی‌ترین رکن نظام بخشی در بحث امنیت جامعه هستند.

فرمانده انتظامی گیلان، با اشاره به مشارکت مردم در امنیت اجتماعی، افزود: نیروی انتظامی نهادی مردمی بوده و برای ارتقای سطح امنیت اجتماعی به تعامل و همکاری مردم نیازمند است.

وی، با بیان اینکه هیچ ماموریتی حتی اقتصادی و تولیدی بدون مشارکت مردم توفیق کامل حاصل نمی‌شود، تصریح کرد: رمز توفیق تمام ماموریت‌ها در ایجاد مشارکت و توانمندی مردم است.

قائد رحمتی، گفت: برای برقراری امنیت واقعی به ارتقای سطح آگاهی اجتماعی نیاز است که در راستای تحقق پایدار تمام دستگاه‌ها برقرار می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه مردم اصلی‌ترین پشتوانه نظام هستند، متذکر شد: اگر هر کس حقوق خود را رعایت کند نظم اجتماعی پایدار برقرار می‌شود.

فرمانده انتظامی گیلان به پیشرفت علمی و فناوری در جهان اشاره کرد و افزود: تأثیرات منفی در استفاده غیرصحیح از این فناوری جزو مشکلات آن است.

وی، سرقت الکترونیکی را بدیهی‌ترین جرم در زمینه فناوری دانست و تصریح کرد: این نوع سرقت در سیستم‌های رمز و چرخش پولی افراد و بانک‌ها نفوذ می‌کند.

قائد رحمتی، با اشاره به اینکه پلیس با روش‌های قبلی و سنتی نمی‌تواند با اینگونه جرایم برخورد کند، یادآور شد: پلیس باید در تمام حوزه‌ها مسلط و به‌روز باشد.

وی، خاطرنشان کرد: امروزه پلیس جمهوری اسلامی با تشکیل پلیس فتا در حوزه سایبری و فضای مجازی تسلط قابل قبولی در جرایم اجتماعی و فرهنگی دارد.

رئیس پلیس گیلان، این استان را از امن‌ترین استان‌های کشور دانست و یادآور شد: امنیت امری نسبی است که از نظر سیستمی و نظرسنجی، 85 درصد مردم گیلان از عملکرد پلیس راضی هستند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم مذکور گفت: امروز به خود می‌بالیم که نیروی انتظامی توانسته است با موفقیت برای برقراری امنیت و آرامش کشور گام بردارد.

مهرداد لاهوتی، با اشاره به 82 کشور جهان مانند انگلیس و آلمان که بیشترین شرارت، قتل و تجاوز در آنها صورت می‌گیرد، افزود: افتخار می‌کنیم که ایران با کمک اقتدار نیروی انتظامی در شمار این کشورها نیست و امنیت در آن حاکم است.

فرماندار لنگرود نیز در مراسم مذکور اعتماد و اطمینان مردم به پلیس را سبب افزایش توانمندی‌های پلیس و ارتقای سطح امنیت دانست.

کمال محمدبیگی، به مشارکت مردم با نیروی انتظامی در برقراری امنیت اجتماعی تأکید کرد.

انتهای پیام/84001/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول