اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا قزوین:

53 درصد از جرایم سایبری مربوط به برداشت‌های غیرمجاز است

رئیس پلیس فتا استان قزوین با اشاره به اینکه بیشتر جرایم سایبری را برداشت‌های غیرمجاز تشکیل می‌دهند، گفت: 53 درصد از جرایم سایبری مربوط به برداشت‌های غیرمجاز است.

53 درصد از جرایم سایبری مربوط به برداشت‌های غیرمجاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی مختاری‌نسب عصر امروز در نشست جرایم سایبری استان قزوین اظهار داشت: مالکیت فضای سایبری در دست استکبار جهانی است و دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود در ایران از این امر سوء استفاده می‌کنند.

وی افزود: موضوعات مرتبط با فضای سایبری مانند یک مثلث است که پلیس فتا در یک ضلع آن، مردم در یکی دیگر از اضلاع آن و مجرمان سایبری نیز در ضلع سوم این مثلث قرار دارند.

این مسئول عنوان کرد:‌ این مثلث بیشتر به دلیل عدم آگاهی عموم مردم جامعه از آثار مخرب فضای سایبری به وجود می‌آید.

رئیس پلیس فتا استان قزوین تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده 53 درصد از جرایم فضای سایبری را جرایم مربوط به برداشت‌های غیرمجاز، 22 درصد را جرایم ضداخلاقی، 18 درصد را موارد انتقام‌جویانه و هفت درصد را سایر موارد تشکیل می‌‌دهند.

مختاری‌نسب اضافه کرد: در موارد بسیاری دیده شده که مردم به دلیل عدم آگاهی کافی نسبت به جرایم برداشت‌های غیرمجاز با مشاهده یک پیامک که از آن‌ها خواسته شده شماره حساب و رمز کارت خود را ارسال کنند، اقدام به این کار کرده و زمینه ارتکاب جرم را برای مجرمان فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ شبکه‌های اجتماعی مجازی مانند فیس‌بوک نیز اهدافی از قبیل تبلیغ عرفان‌های نوظهور، قبح‌زدایی ارتباط دختر و پسر، افزایش تعارضات ساختاری و اقدام برای عدم انسجام کشور را دنبال می‌کنند.

این مسئول با اشاره به زمان ورود تلویزیون به کشور خاطرنشان کرد: در دوران پهلوی که تلویزیون وارد کشور شد بسیاری از والدین اجازه استفاده از آن را به فرزندان خود نمی‌دادند، زیرا معتقد بودند تماشای تلویزیون موجب تغییر در فرهنگ فرزندان آن‌ها می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان قزوین افزود: اما در جامعه کنونی والدین با وجود اینکه از تحصیلات دانشگاهی برخوردار هستند، بدون آگاهی کافی در مورد خطرات فضای سایبری به فرزندان خود اجازه استفاده از فضای مجازی را می‌دهند.

مختاری‌نسب با بیان اینکه در فضای مجازی ترورهای زیادی به وقوع می‌پیوندد، تصریح کرد:‌ برای جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز و ترور بانک‌ها در سطح استان، جلسات متعددی با مسئولان IT بانک‌ها برگزار شده تا آن‌ها را با خطرات فضای سایبری بیشتر آشنا کنیم.

وی متذکر شد: پلیس فتا در فضای مجازی در خاکریز نخست قرار دارد، بنابراین باید تدارکات و سیاست‌های کلی آن به گونه‌ای باشد که کمترین آسیب از این موضع به جامعه وارد شود.

این مسئول اذعان داشت: آموزش‌های پلیس فتا به تنهایی در کوتاه مدت می‌تواند جوابگو باشد اما در دراز مدت هر یک از ارگان‌ها باید وظایف خود در حوزه فضای مجازی را مدیریت کنند تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

انتهای پیام/77010/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول