اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی فرماندهی آذربایجان غربی اعلام کرد

بازدید دانش‌آموزان مرزنشین از هنگ‌ها و یگان‌های مرزی آذربایجان غربی

معاون اجتماعی فرماندهی آذربایجان غربی گفت: بازدید دانش‌آموزان مرزنشین از هنگ‌ها و یگان‌های مرزی آذربایجان غربی از جمله برنامه‌های هفته نیروی انتظامی برای مرزنشینان است.

بازدید دانش‌آموزان مرزنشین از هنگ‌ها و یگان‌های مرزی آذربایجان غربی

احد مهرمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: به منظور دستیابی به امنیت پایدار و استفاده حداکثری از مشارکت مرزنشینان در تامین نظم و امنیت مرزها و مبارزه با قاچاق مواد مخدر، کالا، انسان و مقابله با توطئه تهاجم فرهنگی و هماهنگی با مبادی ذیربط در آن سوی مرزها برای ایجاد امنیت مشترک و نمایش اقتدار، توانمندی، کارآمدی و هوشمندی پلیس در کنترل مرزها و تولید فضای امنیت و آرامش برای مرزنشینان برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

مهرمند ابراز داشت: نشست‌های صمیمانه با مرزنشینان سران طوایف، ریش سفیدان و منتفذین محلی در چهاردهم مهر برگزار شد.

وی برگزاری سخنرانی فرماندهان هنگ‌ها و پاسگاه‌های مرزی برای مرزنشینان، توزیع بسته‌های فرهنگی برای شرکت‌کنندگان در همایش مرزنشینان و بازدید دانش‌آموزان مرزنشین از هنگ‌ها و یگان‌های مرزی را از جمله برنامه‌ها برای مرزنشینان دانست.

مهرمند یادآور شد: فرماندهان و کارکنان مرزبانی در نماز جمعه شهرهای مرزی همزمان با هفته نیروی انتظامی حضور یافته و فرماندهان مرزبانی آذربایجان غربی و شهرستان‌ها پیش از خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این هفته طرح مردم یاری و خدمات درمانی در شهرستان‌های محروم و مرزی  اجرا می‌شود، افزود: مسابقات ورزشی به خصوص ورزش‌های محلی از جمله طناب‌کشی و اسب‌سواری برای مرزبانان و مرزنشینان به مناسبت هفته نیروی انتظامی در حال برگزاری است.

مهرمند با اشاره به برگزاری همایش مرزبانان و مرزنشینان در استان‌های مرزی، خاطرنشان کرد: تعامل و جلب مشارکت مرزنشینان در راستای حفظ نظم و امنیت در مرزهای کشور و مبارزه با تهاجم فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشورهای بیگانه از جمله مولفه‌های برگزاری این همایش است.

وی تحکیم و تعمیق پیوندهای مذهبی، ملی، فرهنگی و تاریخی با مرزنشینان و ایجاد همگرایی ملی و امنیت پایدار و تقویت امنیت اجتماعی و بهبود رفاه، اشتغال و توسعه اقتصادی مناطق مرزی را از دیگر مولفه ها این همایش عنوان کرد.

مهرمند اظهار داشت: رونمایی از یادمان شهدای اخیر مرزبانی در شهرهای سلماس، ماکو و پیرانشهر و دیدار فرماندهان پاسگاه‌ها و هنگ‌های مرزی با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و بازنشستگان از برنامه‌های اجرایی در هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/61005/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول