اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد

تولید 7286 تن گوشت قرمز در آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از تولید 7 هزار و 286 تن گوشت قرمز در این شهرستان خبر داد.

تولید 7286 تن گوشت قرمز در آمل

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی آمل، مرتضی امینی نیاکی بیان داشت: این شهرستان با 494 واحد دامپروری صنعتی و نیمه صنعتی بالغ بر 304 هزار و 933 رأس دام سبک و سنگین دارد.

به گفته این مسئول، آمل 8/6 درصد تعداد دام مازندران را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: میزان تولید گوشت قرمز شهرستان آمل نیز بیش از 7 هزار و 289 تن در سال است که علاوه بر تأمین مصرف شهرستان و استان به دیگر استان‌های کشور نیز صادر می‌شود.

امینی نیاکی تصریح کرد: تعداد پرورش گاو شیری 369 واحد با ظرفیت 6 هزار و 798 رأس، پرواربندی گوساله 93 واحد با ظرفیت 3 هزار و 610 رأس، گوسفند و بزداشتی 58 واحد با ظرفیت 4 هزار و 943 رأس و پرواربندی بره هشت واحد با ظرفیت 2 هزار و 308 رأس است.

وی با اعلام اینکه 12/2 درصد شیر مازندران در شهرستان آمل تولید شده و به مصرف می‌رسد، گفت: این شهرستان با تولید 73/9 تن شیر دامی، 740 هزار واحد دامی فعال دارد که جمعیت دامی آن بالغ بر 224 هزار و 901 راس دام سبک و80 هزار و32 راس دام سنگین است.

امینی تصریح کرد: 13 ایستگاه جمع‌آوری شیر دامی با ظرفیت اسمی 85 تن در روز مبادرت به جمع‌آوری و خرید شیر تولیدی می‌کنند.

وی با بیان دیگر اقدامات اداره جهاد کشاورزی در زمینه آمارگیری یادآور شد: سرشماری کشاورزی در هر 10 سال یک بار در کشور انجام می‌شود که این آمارگیری در سال 93 انجام خواهد شد البته امسال آمارگیری با روش جدید تبلت به صورت آزمایشی انجام می‌گیرد که در مازندران این آمارگیری در دو شهرستان آمل و بهشهر به مدت 32 روز انجام خواهد شد که زمان آن از 27 مهر تا 30 آبان‌ماه است.

وی افزود: آمارگیران هم‌اکنون در حال آموزش آمارگیری هستند و این آمارگیری آزمایشی در شهرستان آمل در 15 روستای منطقه بالاخیابان لیتکوه از بخش امامزاده عبدالله انجام می‌گیرد.

امینی نیاکی یکی از برنامه‌های شاخص دیگر وزارت جهاد کشاورزی را طرح تولید و منجمد کردن اسپرم دامی دانست که در آینده نزدیک با هزینه اولیه 5/1 میلیون یورو با مشارکت کشور آلمان به اجرا درمی‌آید.

انتهای پیام/2296/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول