اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهادکشاورزی مازندران:

81 درصد گوشت قرمز تولیدی مازندران حاصل پرورش دام سنگین است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی مازندران تولید بیش از 81 درصد از گوشت قرمز تولیدی مازندران را حاصل پرورش و نگهداری دام سنگین در استان اعلام کرد.

81 درصد گوشت قرمز تولیدی مازندران حاصل پرورش دام سنگین است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، حسین نگهدار درباره وضعیت پرواربندی بره و گوساله در سطح استان اظهار داشت: مازندران یکی از قطب‌های مهم تأمین گوشت قرمز مورد نیاز کشور است که دارای 173 واحد پرواربندی گوساله به ظرفیت 31 هزار و 414 رأس و 558 واحد پرواربندی بره به ظرفیت 79 هزار و 209 رأس فعال با پروانه بهره‌برداری اعم از صنعتی و سنتی است.

وی میزان تولید گوشت قرمز حاصل از پرواربندی گوساله و بره و نیز دام‌های کشتاری استان را سالانه بالغ بر 4/64 هزار تن معادل 7/6 درصد تولید گوشت قرمز کشور عنوان کرد و افزود: مدت زمان پروار گوساله‌های پرواری حدود شش الی 9 ماه با افزایش وزن متوسط روزانه 2/1 الی 5/1 کیلوگرم در گوساله‌های اصیل و 8/0 الی یک کیلوگرم در گوساله‌های دورگ است.

وی با بیان اینکه مدت زمان پروار در پرواربندی بره حدود 100 روز با افزایش وزن روزانه 200 تا 250 گرم است، افزود: وزن لاشه در گوساله‌های پرواری اصیل حدود 275 کیلوگرم، دورگ 231 کیلوگرم، بومی 155 کیلوگرم و در بره‌های پرواری 20 کیلوگرم است.

نگهدار تصریح کرد: 81 درصد گوشت قرمز تولیدی در استان حاصل پرورش و نگهداری دام سنگین و مابقی از طریق دام سبک محقق می‌شود.

وی افزود: در سال جاری در راستای حمایت از پرواربندی بره و گوساله از محل تسهیلات کمک‌های فنی و اعتباری مبلغ 40 میلیارد ریال جهت تأمین نقدینگی و از محل طرح توسعه بخش کشاورزی بیش از 50 میلیارد ریال جهت احداث 22 واحد پرواربندی گوساله و 24 واحد پرواربندی بره، بهسازی و نوسازی پنج واحد پرواربندی بره و گوساله از طریق سازمان جهاد کشاورزی مازندران اختصاص یافته است.

وی در پایان اذعان داشت: در صورت تأمین نهاده‌های مورد نیاز با قیمت متعادل و تزریق اعتبارات مناسب با نیاز واحدهای پرواربندی با پروار کردن کلیه دام‌های قابل پروار و جلوگیری از کشتار زود هنگام دام در استان می‌توان میزان تولید گوشت قرمز استان را حداقل به میزان 15 درصد در طول سال افزایش داد.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول