اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گوشت قرمز اصفهان:

سه چهارم گوشت مورد نیاز استان اصفهان وارداتی است

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گوشت قرمز گفت: به دلیل پایین بودن تعداد دامداری‌های گوسفندی در استان اصفهان سه چهارم از گوشت مورد نیاز استان اصفهان وارد می‌شود.

سه چهارم گوشت مورد نیاز استان اصفهان وارداتی است

اصغر پورباطنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه تولید گوشت قرمز در استان تغییری نکرده است، اظهار کرد: تولید گوشت قرمز در استان اصفهان نسبت به قبل تغییری نکرده است، اما با افزایش اختصاص آذوقه به دامداران موجب پیشرفت روند تولید گوشت در دامداری‌ها شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت گوشت بره درجه یک 25 هزار تومان است و با توجه به آغاز فصل سرد انتظار افزایش قیمت گوشت را داریم و با توجه به اینکه قیمت گوشت فصلی است و به‌طور معمول در فصل زمستان و مناسبت‌های خاص مانند عید قربان، محرم و صفر قیمت بالا می‌رود و در بهار با کاهش روبرو هستیم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گوشت قرمز افزود: در استان اصفهان به غیر از گوساله روزانه 7 هزار دام کشتار می‌شود که مصرف روزانه در استان 10 تن گوشت گوسفند و نزدیک به 4 هزار تن گوشت گوساله بوده و این میزان کشتار تنها یک چهارم نیاز استان را رفع می‌کند.

وی با بیان اینکه سه چهارم از گوشت مورد نیاز استان وارداتی است، تصریح کرد: به دلیل پایین بودن تعداد دامداری‌های گوسفندی در استان، گوشت مورد نیاز از شهرستان‌های خرم‌آباد، چهارمحال و بختیاری، شیراز و مشهد تامین و به صورت دام زنده وارد استان می‌شود و در کشتارگاه‌های استان کشتار می‌شود.

پورباطنی تاکید کرد: تعداد دامداری‌های گوساله موجود در استان اصفهان موجود است و کیفیت خوبی داشته و شیر مورد نیاز بسیاری از استان‌های دیگر را نیز تامین می‌کند همچنین گوشت گوساله مورد نیاز استان را تامین کرده و تنها گاهی اوقات برای تنظیم بازار مقداری گوشت گوساله از مرز سیستان و بلوچستان به استان وارد می‌شود.

وی بیان کرد: دولت باید نظارت بر واردات و صادرات گوشت داشته باشد تا به دلالان اجازه بر هم زدن نظم بازار را ندهد و همچنین وارداتی هم که صورت می‌گیرد باید زیر نظر دولت و در جهت تنظیم بازار باشد تا تاثیر سویی بر قیمت نداشته باشد.

انتهای پیام/63015/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول