اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی:

مهمترین مباحث امنیت غذایی کشور تولید گوشت قرمز است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: یکی از مهمترین مباحث امنیت غذایی کشور تامین و تولید گوشت قرمز در راستای خودکفایی در تولید این محصول است.

مهمترین مباحث امنیت غذایی کشور تولید گوشت قرمز است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس مظفری صبح امروز در نشست کمیته ملی گوشت قرمز کشور اظهار داشت: به منظور رسیدن به این مهم کمیته ساماندهی و تامین گوشت قرمز در کشور تشکیل شده و این کمیته در استان‌ها با بازدید از واحدهای تولیدی و برگزاری جلساتی با تشکل‌های بخش دامپروری در صدد این هستند که تشکل‌ها با ایجاد توانمندی‌هایی که در درون خود دارند بار اصلی تولید گوشت قرمز را بر عهده بگیرند.

وی افزود: افزایش بهره‌وری در واحدهای تولید دامپروری و به کارگیری روش‌های علمی و فنی، توسعه زیرساخت‌های جدید و تامین نهاده‌ها بخش دیگری از وظایف این کمیته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه اگر تشکل‌ها خود متولی تولید گوشت قرمز شوند بسیاری از مشکلات در این حوزه حل خواهد شد، توسعه بخش‌های دامپروری و افزایش و ارتقاء بهره‌وری در واحدهای تولیدی را از اولویت‌های تامین گوشت قرمز عنوان کرد.

مظفری تولید گوشت قرمز در استان را 51 هزار تن در سال اعلام کرد و بیان کرد: از این میزان 35 هزار تن مازاد بر نیاز استان است که به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

وی استان مرکزی را یکی از استان‌های پایه و پیشرو در تولید گوشت قرمز عنوان کرد و اظهار داشت: در سطح استان مرکزی واحدهای پرواربندی بسیار مناسب و خوبی وجود دارد که در بحث پرواربندی در کشور کم نظیر هستند.

وی با اشاره به اینکه در استان مرکزی 4 میلیون و 250 هزار واحد دامی شیری و گوساله پرواری وجود دارد، خاطرنشان ساخت: در بخش پرواربندی 189 هزار راس گوساله پرواری در قالب یک هزار و 790 واحد تولیدی در استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی میزان گوسفند و بره استان را یک میلیون و 489 هزار راس عنوان کرد و گفت: 30 واحد تولیدی در استان به صورت صنعتی و نیمه صنعتی با ظرفیت  345 هزار بز و بزغاله فعال هستند.

مظفری اضافه کرد: 10 هزار واحد روستایی در بحث پرواربندی گوساله و 33 هزار واحد روستایی در بحث بره در استان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در سال گذشته از محل طرح توسعه بخش کشاورزی اعتباری برای بهره‌برداری واحدهای تولید گوشت قرمز اختصاص یافته که با بهره‌برداری از این واحدها 4 هزار تن گوشت به ظرفیت استان افزوده خواهد شد و ظرفیت تولید استان در پایان سال‌جاری به 55 هزار تن خواهد رسید.

انتهای پیام/87002/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول