اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مرکز اصلاح‌نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی:

خودکفایی و تولید اقتصادی گوشت قرمز در کشور ضروری است

مدیرکل مرکز اصلاح‌نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی خودکفایی در تولید گوشت با کاهش هزینه‌های تولید و تولید اقتصادی گوشت قرمز را در کشور امری ضروری دانست.

خودکفایی و تولید اقتصادی گوشت قرمز در کشور ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید احمدرضا سیدعلیان صبح امروز در نشست کمیته ملی تخصصی گوشت قرمز کشور در اراک گفت: سالانه 980 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود که 470 هزار تن آن از دام سبک و مابقی از دام‌های سنگین است.

وی با اشاره به برنامه چهارم توسعه مبنی بر تامین نیاز 29 گرمی پروتئین روزانه برای هر فرد افزود: در برنامه پنجم توسعه این میزان 33 گرم پیش‌بینی شده که باید تامین شود.

مدیرکل مرکز اصلاح‌نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: متاسفانه از نظر آمایشی بر روی کشور کار نشده است و با انجام طرح آمایش سرزمینی می‌توان با بهره‌گیری از مواهب طبیعی و عوامل محیطی اعم از آب، خاک، رطوبت و زیرساخت‌های تامین علوفه هزینه تولید را کاهش دهیم.

سیدعلیان با تاکید بر ضرورت تولید اقتصادی گوشت قرمز بیان کرد: در کمیته ملی تامین و تولید گوشت قرمز، تولید گوشت قرمز بر اساس اقلیم و ظرفیت هر منطقه و سهم تولیدی گاو، گاو میش، بز و گوسفند و همچنین ذائقه مصرف گوشت مردم در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی در این کمیته همچنین تامین و تولید گوشت قرمز باید با بهره‌گیری از کارشناسان خبره و ارائه نظرات کارشناسی و تحول‌گرایانه و در نظر گرفتن تمام جوانب برنامه‌ای برای تولید گوشت با هزینه کمتر انجام شود.

وی خاطر نشان ساخت: نظرات و برنامه‌ای که در کمیته ملی تخصصی گوشت قرمز کشور ارائه می‌شود باید در راستای حل مشکلات تولید و گره‌گشایی از بخش تولید باشد و ظرفیت قرار گرفتن مبنای کار برای تصمیم‌گیری‌های کشور را داشته باشد.

مدیرکل مرکز اصلاح‌نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بازدید از مراکز تولید و واحدهای پرواربندی نقش موثری در مدیریت گوشت قرمز دارد، تصریح کرد: بازدید از واحدها موجب آشنایی بیشتر از شرایط تولیدکنندگان شده و باعث می‌شود طرحی که آماده می‌شود با شرایط واقعی و اقتصادی تولیدکنندگان مطابقت داشته باشد.

وی بر لزوم حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان تأکید کرد و ادامه داد: امروز دغدغه تولیدکنندگان کاملاً مشخص است و این کمیته می‌تواند با مشارکت تعاونی‌ها و یا ایجاد اتحادیه پرواربندان کشور برنامه و نسخه‌ای برای مرکز  اصلاح‌نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ارائه کند.

انتهای پیام/87002/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول