اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اجباری بودن استاندارد آرد تولیدی گندم

تدوین نان استاندارد با مشکلاتی روبه‌رو شده است

مدیر کل استاندارد آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه استاندارد آرد گندم تولیدی اجباری است، گفت: موضوع استانداردسازی نان یکی از خواست‌های به حق مردم است اما این امر در تدوین نان استاندارد با مشکلاتی روبه‌رو شده است.

تدوین نان استاندارد با مشکلاتی روبه‌رو شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ساسان فرشی‌حق‌رو ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به بازرسی‌های متوالی از تمام شهربازی‌های استان اظهار کرد: این موضوع به صورت مستمر و جدی توسط بازرسان این اداره کل دنبال و با هرگونه تخلف به شدت برخورد و به مراجع قانونی معرفی می‌شود.

وی افزود: بازرسی از 53 شهربازی و 503 دستگاه و تجهیزات شهربازی در مراکز تفریحی و شهربازی‌های استان صورت گرفته که منجر به جمع‌آوری 12 دستگاه شهربازی، صدور دوباره مجوز برای 407  دستگاه و تجهیزات شهر بازی و 142 مورد نیز اعتبار مجوز آنان به پایان رسیده که اخطار صادر شده است.

وی افزود: علاوه بر برخورد قانونی لازم و پلمپ وسائل بازی فاقد مجوز مراکز بازی شناسایی شده در سطح استان، در زمینه استانداردسازی و اخذ مجوز ایمنی استاندارد با همکاری صمیمانه مسئولان دستگاه قضایی استان داشتند که نهایتاً منجر به صدور مجوز استاندارد برای 250 دستگاه و بازرسی اولیه بیش از 500 دستگاه بازی شده است.

وی افزود: خوشبختانه اقدامات انجام شده در این زمینه بسیار مؤثر بوده و وضعیت شهربازی‌های آذربایجان شرقی رضایت‌بخش است.

مدیر کل استاندارد آذربایجان‌شرقی همچنین از افزایش 299 قلم کالا بر لیست استانداردهای اجباری خبر داد و گفت: با توجه به اجرای طرح توسعه جامع استاندارد‌سازی و همچنین با توجه به اینکه 299 قلم کالا به این لیست اضافه شده است واحدهای تولیدی که دارای این اقلام هستند هر چه سریع‌تر نسبت به اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصولات خود اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در نیمه نخست سال‌جاری 147 مورد اخطار، 283 مورد تذکر، 9 مورد اعلام جرم به دلیل جعل علامت استاندارد، 42 مورد اعلام جرم به علت مغایرت با استاندارد و 44 مورد نبود پروانه استاندارد برای متخلفان این حوزه صادر کرده است، اظهار کرد:  در این مدت 531 مورد پروانه استاندارد تمدید و 91 پروانه به دلیل رعایت نکردن شاخص‌های مورد نظر استاندارد ابطال می‌شود.

وی با بیان اینکه استاندارد آرد گندم تولیدی اجباری است، گفت: موضوع استانداردسازی نان یکی از خواست‌های به حق مردم است اما این امر در تدوین نان استاندارد با مشکلاتی روبه‌رو شده است.

بر اساس این گزارش، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان‌شرقی در مهر ماه سال 91 از تدوین استانداردسازی نان سنتی در کشور خبر داده بود و گفته بود:

استانداردسازی نان سنتی در حال تدوین بوده و آغاز مطالعاتی تدوینی این طرح از استان آذربایجان‌‌شرقی آغاز شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که استاندارسازی نان سنتی طی یک سال آینده در کشور اجرا شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: فرآیندهای صنعتی و تجاری کارآمد حاصل استانداردها هستند و استانداردها به تولیدکنندگان کمک می‌کنند تا با افزایش کارآیی به نحو مطلوب از منابع در اختیار خود استفاده کنند.

انتهای پیام/60001/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول