اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

سرانه تولید گوشت مرغ در کردستان 40 کیلوگرم است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان تولید سرانه گوشت مرغ استان در سال‌جاری را 40 کیلوگرم عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به چند سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

سرانه تولید گوشت مرغ در کردستان 40 کیلوگرم است

خالد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج به ظرفیت واحدهای مرغ گوشتی استان اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر 10 واحد مرغ گوشتی به ظرفیت 240 هزار قطعه در استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: حدود 9 سال پیش تعداد واحدهای مرغ گوشتی استان تنها یک واحد آن هم به ظرفیت 145 هزار قطعه در سال بود که بعد از این چند سال شاهد رشد قابل توجهی در این عرصه در استان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه تعداد کل مرغداری‌های گوشتی استان 567 واحد به ظرفیت 10 میلیون و 500 هزار قطعه در سال است، بیان داشت: پیش‌بینی میزان تولید این واحدها امسال در استان 60 هزار تن است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان تولید سرانه گوشت مرغ استان در سال‌جاری را 40 کیلوگرم ذکر کرد و اظهار داشت: در 9 سال پیش تولید سرانه گوشت مرغ استان تنها 12 کیلو و 600 گرم بود.

جعفری از آمادگی سازمان برای صدور مجوز و حمایت از سرمایه‌گذاران به منظور پرورش مرغ گوشتی در استان خبر داد و افزود: از آنجا که کردستان از لحاظ آب و هوایی منطقه مناسبی برای پرورش مرغ مادر است، سازمان جهاد کشاروزی استان از کسانی که در این بخش بخواهند سرمایه‌گذاری کنند از هر لحاظ حمایت می‌کند.

صدور 35 درصد تولید شیر کردستان به خارج استان

وی با بیان اینکه کردستان هم‌اکنون رتبه شانزدهم تولید شیر در کشور را دارد، اظهارداشت: در حال حاضر 226 هزار تن شیر سالانه در استان تولید می‌شود که این میزان در کل کشور 10 میلیون تن است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های دیواندره و سقز با داشتن بیشترین جمعیت دامی در استان بیشترین نقش را در تولید شیر دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان میانگین تولید سرانه شیر استان را 15 کیلوگرم خواند و خاطرنشان کرد: 35 درصد از میزان شیر تولیدی کردستان به خارج از استان صادر می‌شود.

جعفری با بیان اینکه سرانه مصرف شیر در استان با میانگین کشور برابر است، تصریح کرد: در حال حاضر سرانه مصرف شیر کل کشور و استان 120 کیلوگرم است.

وی بیان داشت: 65 درصد از شیر استان از واحدهای روستایی و مابقی از واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی تولید می‌شود.

انتهای پیام/79003/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول