اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهادکشاورزی مازندران خبر داد

تولید سالانه 62 تن گوشت بلدرچین در مازندران

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی مازندران از تولید سالانه بالغ بر 62 تن گوشت بلدرچین در استان خبر داد.

تولید سالانه 62 تن گوشت بلدرچین در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران حسین نگهدار اظهار داشت: پرورش بلدرچین در استان مازندران به لحاظ شرایط مناسب، مورد توجه و تقاضای مردم استان جهت تولید گوشت و تخم خوراکی قرار داشته است.

وی با بیان اینکه به دلیل توجیه اقتصادی قطعاً در آینده شاهد توسعه کمی و کیفی پرورش بلدرچین در استان خواهیم بود، تصریح کرد: پرورش بلدرچین به لحاظ اقتصادی دارای فواید و محاسن زیادی نسبت به سایر رشته‌های صنعت طیور از جمله میزان رشد سریع، کوتاه بودن طول دوره پرورش، مقاومت در برابر بیماری‌ها، میزان بالای تخم تولیدی، تولید گوشت و ارزش غذایی فراوان تخم بلدرچین بوده است.

نگهدار در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر به صورت صنعتی سالانه بالغ بر 62 تن گوشت و 38 تن تخم بلدرچین در استان مازندران تولید می‌شود، افزود: ظرفیت ایجاد شده برای پرورش بلدرچین به صورت صنعتی در استان بالغ بر 150 هزار قطعه گوشتی بوده که در حال حاضر با ظرفیت 60 هزار قطعه در حال فعالیت است.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به شرایط خوب محیطی، مقاومت پرنده و وفق حیوان با محدودیت در محیط‌های مختلف به لحاظ فواید زیاد گوشت و تخم، پرورش بلدرچین به صورت سنتی در سطح استان در حال توسعه است.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول