اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع امور آب آبیک هشدار داد

سیل در کمین آبیک

رئیس اداره منابع امور آب شهرستان آبیک گفت: با تکمیل پروژه‌های شهرک دانشگاهی، شهرک صنعتی و هتل در هنگام بارندگی، هیچ‌گونه مجرایی برای خروج آب در شهر آبیک وجود ندارد.

سیل در کمین آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حسن نصیری بعد از ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: رودخانه آبیک شرقی واقع در کمربندی، بلوار آیت‌الله طالقانی و رودخانه غربی از 300 متری دادسرا تلاقی رودخانه با جاده قدیم ظرفیت لازم را برای خروج آب سیل ندارند.

وی افزود: پل توداران در غرب روستای کوندج تلاقی رودخانه با جاده قدیم، پل راه‌آهن در سمت غربی آمادگاه، پل طیخور و پل دارالسرور در جاده قدیم ظرفیت لازم را برای خروج آب سیل ندارند و ظرفیت محدودی دارند.

وی با اشاره به احداث شهرک صنعتی، شهرک دانشگاهی در شمال شهر آبیک و احداث برج 66 طبقه با عنوان هتل، اتخاذ تدابیر لازم از سوی مسئولان برای هدایت آب‌های شمال شهر در هنگام بارندگی را در آینده ضروری دانست.

رئیس اداره منابع امور آب شهرستان آبیک ادامه داد: در شرایط عادی ضریب روانی آب بین 10 تا 11 درصد است که با احداث پروژه‌های مذکور، میزان ضریب روانی آب به 75 تا 80 درصد برابر استانداردهای جهانی شناخته شده رسیده و حجم آب و سیلاب به بیش از 20 برابر می‌رسد.

نصیری بیان کرد: با تکمیل پروژه‌های شهرک دانشگاهی، شهرک صنعتی و هتل در هنگام بارندگی، هیچ‌گونه مجرایی برای خروج آب در شهر آبیک وجود ندارد بنابر این مطلوب است، مسئولان با بررسی و کار کارشناسی و مطالعه و ارائه راهکارهای لازم، آب‌های شمال شهر را هنگام بارندگی به سمت مجرای طبیعی شرق و غرب شهر آبیک هدایت و منحرف کنند.

انتهای پیام/77006/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول