اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 20 خبر داد

منطقه 20 آماده استقبال از بارش‌های پائیزه / شروع طرح ویژه لایروبی انهار در شهرری

شهردار منطقه 20 تهران از تمهیدات مدیریت شهری برای رفع هرگونه آبگرفتگی احتمالی در این منطقه به عنوان محل سرریز آب‌های سطحی شهر تهران، خبر داد.

منطقه 20 آماده استقبال از بارش‌های پائیزه / شروع طرح ویژه لایروبی انهار در شهرری

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌ نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه 20 تهران، عظیم بابایی با اشاره به بتنی شدن کانال‌های شهید بهشتی، سرخه حصار، بازیافت، فیروزآباد و یاغچی‌آباد در شهرری گفت: علاوه بر توسعه زیرساختی، لایروبی و پاک سازی مستمر انهار و کانال‌های موجود در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد به نحوی که از ابتدای سال تاکنون 50 هزار متر طول از کانال‌های درجه دو و سه و 36 هزار و 500 متر طول از کانال‌های درجه یک به صورت دستی و مکانیزه لایروبی شده است.

شهردار منطقه 20 با اشاره به شروع طرح ویژه لایروبی شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی از هشتم مهرماه افزود: منطقه 20 در جنوبی‌ترین نقطه شهر تهران قرار گرفته است که به‌علت شیب رو به جنوب، 70 درصد آب‌های سطحی پایتخت از این منطقه عبور می‌کند، از این رو مشارکت شهروندان مناطق بالادست مبنی بر عدم تخلیه زباله در آبهای سطحی تاثیر بسزایی در کاهش هزینه‌های تحمیلی خواهد داشت.

وی به وجود مخازن 600 هزار متر مکعبی صالح‌آباد به‌عنوان تعدیل کننده آب‌های سطحی شهر تهران اشاره کرد و گفت: طبق برنامه زمان‌بندی شده در سال جاری بیش از 12 هزار تن لجن و ضایعات به‌صورت مکانیزه از این مخازن جمع‌آوری و به مراکز مجاز انتقال داده شده است.

شهردار منطقه 20 تهران لایروبی مستمر و روزانه را از فعالیت‌های مهم اداره مسیل‌ها و قنوات شهرداری منطقه 20 برشمرد و عنوان کرد: حفاری و لایروبی 72 حلقه چاه جذبی، احیاء، بازسازی و لایروبی قنوات فعال، ایمن سازی حریم کانال‌ها و ... از دیگر اقدامات این اداره به منظور رفع هر گونه آبگرفتگی و یا آب ماندگی احتمالی همزمان با فصل بارندگی در سطح منطقه بوده است.

انتهای پیام/2462/س/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول