اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت گچساران خبر داد

نظارت بهداشتی بر منابع آب عشایر گچساران در فصل کوچ

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران از افزایش نمونه‌برداری‌های میکروبی و نظارت بر منابع آبی عشایر این شهرستان در آستانه فصل کوچ خبر داد.

نظارت بهداشتی بر منابع آب عشایر گچساران در فصل کوچ

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ستار اسدپور شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تأمین آب سالم و نظارت بر آن از مهم‌ترین وظایف مسئولان در این حوزه است که تاکنون نیز خدمات و کارهای بسیاری خوبی صورت گرفته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران افزود: در این بین آب‌رسانی به مناطق محروم و عشایر از اهمیت بیشتری برخوردار است. 

اسدپور با اشاره به دومین نشست کمیته آب و بیماری‌های روده‌ای در سال 92 بیان کرد: در این نشست مقرر شد با توجه به نزدیک بودن کوچ عشایر مناطق کوچ‌نشین شهرستان گچساران، توجه به سلامت آب عشایرنشینان بوده است که شرح وظایف ادارات مسئول مشخص شد.

* افزایش نمونه‌برداری‌های میکروبی از منابع و مخازن آب عشایر

وی ادامه داد: اداره امور عشایر متقبل شد لایه‌روبی مخازن آب محل عبور کوچ‌نشینان را با همکاری شبکه بهداشت انجام دهد.

اسد‌پور گفت: در این زمینه گشت مشترک بازرسی از سوی مرکز بهداشت شهرستان گچساران و اداره امور عشایر در راستای خدمات‌رسانی بهتر انجام خواهد شد.

وی گفت: هم‌خوانی نتایج آزمایشات میکروبی و نمونه‌های میکروبی و افزایش نمونه‌برداری میکروبی از مخازن و منابع آب نسبت به سال قبل در سال 92 از دیگر مواردی است که در دستور کار شبکه بهداشت و درمان این شهرستان قرار گرفت.

اسدپور خاطرنشان کرد: مأموران بهداشتی در این شهرستان با دقت و حساسیت، موضوع سلامت مردم به‌ویژه در موضوع آب را زیر نظر دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران از لایروبی مخازن آب محل عبور کوچ‌نشینان گچساران قبل از کوچ عشایر خبر داد.

در کمیته آب و بیماری‌های روده‌ای ادارات آبفای شهری و روستایی، بخشداری، محیط زیست، شهرداری، امور عشایر و شورای شهر عضو هستند.

انتهای پیام/82005/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول