اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس:

مسئولان آب منطقه‌ای برای اجرای بارورسازی ابرها تعلل می‌کنند

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: علت عدم اجرای طرح بارورسازی و باران سازی ابرها برای تامین آب سد زاینده رود تعلل و کوتاهی مسئولان آب منطقه‌ای استان است.

مسئولان آب منطقه‌ای برای اجرای بارورسازی ابرها تعلل می‌کنند

محسن صرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خمینی شهر اظهار داشت: مسئولان استان برای اجرایی شدن مصوبه دولت دهم، برای طرح باران زائی ابرها و تامین آب سد زاینده رود به صورت اجرائی وارد عمل شوند.

وی با اشاره به اینکه در آخرین جلسه با حضور مسئولان استانداری و آب منطقه‌ای استان عامل توقف و عدم اجرایی طرح بارورزایی سازی ابرها رفع شده، افزود: مجری این طرح متعهد به تامین آب سد زاینده رود شده، اما این طرح در بلاتکیلفی قرار دارد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علت عدم اجرائی این طرح مهم برای استان تعلل و کوتاهی مسئولان آب منطقه‌ای استان است، گفت: سئوال نمایندگان استان این است چرا با توجه به مصوبه جلسه مشترک هیئت دولت دهم در استان و تامین بودجه این طرح توسط دولت، بعد از گذشت ماه‌ها این طرح اجرایی نشده است.

این مسئول ادامه داد: در این مصوبه مقرر شد 10 میلیارد تومان برای ورود سیستم باران‌زایی از کشور ارمنستان و استفاده از روش یوزلا سیون اختصاص و پرداخت شود.

صرامی با اشاره به اینکه در جلسه اخیر مشکل تخصیص بودجه و مانع اجرای این طرح برطرف شده است، عنوان کرد: طبق شواهد مسئولان آب منطقه‌ای هیچ انگیزه و تمایل به بازگشت نشاط و شادابی به زاینده رود ندارند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس استان بارها اعلام کرده‌‌اند برای بازگشت حیات و شادابی به زاینده از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کنند، باید مسئولان آب منطقه‌ای و وزارت نیرو در یک حرکت میدانی و عملیاتی برای اجرایی شدن قرارداد طرح بارور سازی ابرها و باران‌زایی تلاش کنند.

این مسئول با تاکید براینکه بودجه 10 میلیارد تومانی اجرای این طرح توسط دولت دهم تامین شده، اضافه کرد: در صورت اجرایی بخشی از این طرح امکان افزایش بودجه تا سقف 12 میلیارد تومان نیز وجود دارد و ما هیچ مشکلی برای تامین بودجه این طرح نداریم.

صرامی خطاب به مسئولان استان گفت: در مقایسه اختصاص بودجه 50 میلیارد تومان غرامت و خسارات ناشی از خشکسالی به کشاورزان، اختصاص 10 میلیارد تومان برای اجرای طرح باران‌زایی و تامین آب سد زاینده رود اصلاً قابل مقایسه نیست، طرح باران‌زایی و بارور کردن ابرها یک طرح ماندگار و موثر برای حفظ حیات استان اصفهان است.

انتهای پیام/2301/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول