اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه شیراز:

یک متر زمین هم به دانشگاه علوم پزشکی نمی‌دهیم

رئیس دانشگاه شیراز با رد هرگونه توافق در مورد اهدای زمین به دانشگاه علوم پزشکی این شهر گفت: دانشگاه شیراز حتی یک متر از زمین خود را هم نمی‌تواند به علوم پزشکی بدهد.

یک متر زمین هم به دانشگاه علوم پزشکی نمی‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد موذنی عصر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس اظهار داشت: توافق در مورد اهدای زمین به دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت نگرفته است.

وی افزود: مرحوم نمازی در نامه‌ای که در مورد وقف زمین نگاشته توضیحاتی داده که همکاران علوم پزشکی آن را به نفع علوم پزشکی تفسیر می‌کنند اما در ابتدا و انتهای آن وقف‌نامه تاکید شده که زمین به دانشگاه شیراز (پهلوی وقت) اهدا شده است.

موذنی ادامه داد: این زمین درست در طرح توسعه دانشگاه شیراز قرار گرفته و برای این کار جانمایی و نشانه‌گذاری شده است.

وی اضافه کرد: علوم پزشکی برای ساخت بیمارستان فضاهای بسیاری در اختیار دارد و دانشگاه شیراز حتی یک متر از زمین خود را نمی‌تواند به علوم پزشکی بدهد.

تمرکز مراکز درمانی در منطقه زند و نمازی عامل ترافیک است

موذنی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بلوار چمران چند بیمارستان وجود دارد و مرکز ثقل تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به میدان نمازی و خیابان زند آمده که برای ترافیک شهر نیز معضل ایجاد کرده است.

وی با ذکر این پرسش که مگر میدان نمازی چقدر ظرفیت بیمارستان دارد، بیان کرد: دانشگاه شیراز هیئت امنا دارد و تصمیم‌گیری در این زمینه با هیئت امنا است اما با توجه به برنامه بلندمدت دانشگاه شیراز برای تجمیع دانشکده‌ها امکان چنین کاری وجود ندارد.

این مسئول ابراز داشت: در حال حاضر از 16 دانشکده تنها چهار دانشکده در پردیس دانشگاه شیراز تجمیع شده و برای اجرای طرح توسعه به این زمین نیاز جدی داریم.

وی یادآور شد: این زمین که در آن رصدخانه قرار دارد با بیمارستان نمازی که در آن سوی رودخانه است 10 کیلومتر فاصله دارد و مشخص نیست که چگونه در مورد سایت 350 هکتاری دانشگاه شیراز چنین ادعایی مطرح شده است.

رئیس دانشگاه شیراز در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی از زمانی که از دانشگاه شیراز جدا شده بارها زمین‌هایی را (از جمله در ولایت) در اختیار گرفته اما به دانشگاه شیراز زمینی افزوده نشده است.

وی در این نشست به بیان عملکرد دانشگاه شیراز از اسفندماه 88 تا مهرماه 92 پرداخت و گفت: استخدام 164 عضو هیئت علمی و اخذ مجوز پذیرش دانشجو در 44 رشته کارشناسی ارشد و 34 رشته دکترای تخصصی در این مدت انجام شده است.

افزایش تعداد مقالات «آی اس آی» از 663 مورد در سال 88 به یک‌هزار و 153 مقاله دیگر موردی بود که وی به آن اشاره کرد و افزود: تعداد مقالات علمی دانشگاه در این مدت از 342 مورد به 955 مورد رسیده است.

افزایش تعداد کتب علمی کتابخانه‌های دانشگاه، برگزاری 32 همایش علمی ملی و بین‌المللی، افزایش حجم قراردادهای علمی به 13 میلیارد تومان در سال، انتخاب دانشگاه شیراز به عنوان مجری دو طرح کلان ملی و انعقاد تفاهم‌نامه با وزارتخانه نفت، سازمان پدافند غیرعامل، نیروی انتظامی و پارک علم و فناوری در همین زمینه مورد اشاره موذنی قرار گرفت.

وی ادامه داد: تجهیز و بهره‌برداری از خوابگاه‌های ولایت، چمران و ایران‌سرا (ویژه دانشجویان خارجی) و تاسیس مرکز آموزش‌های فرهنگی با هدف برگزاری دوره‌های معرفتی در همین مدت انجام شد.

موذنی اضافه کرد: در این مدت پژوهشکده تحول و ارتقای علوم انسانی تاسیس و کانون‌های نماز، احمدبن موسی (ع)، حریم ریحانه و دفتر هنر و ادبیات متعهد راه‌اندازی شد.

یکی از دو دانشگاه محل حضور روحانی شیراز بود

وی به تشریح اجرای طرح‌های آموزشی ویژه افسران جنگ نرم در زمینه مباحث فرهنگی و اجتماعی پرداخت و خاطرنشان کرد: 20 جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ در زمینه شعار سال 92 که حماسه سیاسی و اقتصادی بود با حضور صاحبنظران سیاسی برگزار شد.

موذنی تصریح کرد: برای سخنرانی تمام کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات در دانشگاه شیراز فضای لازم ایجاد شد و دکتر روحانی رئیس جمهور کشور تنها در دو دانشگاه حضور یافت که یکی دانشگاه شیراز بود.

تکمیل و افتتاح خوابگاه‌های متعدد، مراکز تحقیقاتی، سالن‌های ورزشی، احداث تونل باد، زمین چمن مصنوعی و ... در مباحث عمرانی توسط رئیس دانشگاه شیراز تشریح شد.

به گفته وی در همین مدت درآمد این دانشگاه به 35 میلیارد تومان افزایش یافت و تمام بدهی‌های سه میلیارد و 300 میلیون تومانی آن پرداخت شد.

انتهای پیام/2448/غ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول