اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه مطرح کرد

اهتمام حوزه و دانشگاه به آسیب‌شناسی جرائم

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: نیروی انتظامی در کنار برخورد و جلوگیری از وقوع آسیب‌ها باید نسبت به آسیب‌شناسی معضلات اجتماعی نیز پیگیری‌های لازم را داشته باشد و حوزه و دانشگاه نیز در این عرصه ایفای نقش کنند.

اهتمام حوزه و دانشگاه به آسیب‌شناسی جرائم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در نشست علمی اقتدار نیروی انتظامی در سایه مردم‌داری و قانون‌مداری که در واحد دانشگاهی پردیسان قم برگزار شد، در سخنانی هفته ناجا را تبریک گفت و اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که به برکت انقلاب اسلامی، ایران در مسیر پیشرفت قرار گرفته است و آثار این پیشرفت‌ را در عرصه‌های مختلف می‌توان مشاهده کرد.

وی در ادامه با اشاره به تاثیرگذاری نیروی انتظامی در تحقق نظم در اجتماع و همچنین پیشرفت‌های نیروی انتظامی در برخورد با جرائم عنوان کرد: نیروی انتظامی آخرین حلقه برخورد با اختلالات اجتماعی و فرهنگی است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته و تاکیدات مطرح شده در زمینه مقابله با بدحجابی گفت: در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و مقابله با مظاهر بدحجابی دستگاه‌های مختلف عهده‌دار مسئولیت شدند ولی وقتی که نیروی انتظامی وارد عمل شد حتی برخی از خواص، نیروی انتظامی را در این بخش مقصر دانستند.

وی تاکید کرد: در عرصه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب وظیفه فرهنگ‌سازی بر عهده دیگر نهادها است و باید دستگاه‌های مختلف به وظیفه‌ای که بر دوش دارند، عمل کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضرورت توجه به آسیب‌های اجتماعی و ریشه‌یابی این آسیب‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: نیروی انتظامی در کنار برخورد و جلوگیری از وقوع آسیب‌ها باید نسبت به آسیب‌شناسی معضلات اجتماعی نیز پیگیری‌های لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که باید در عرصه آسیب‌شناسی جرائم، حوزه و دانشگاه به ایفای نقش بپردازند، تصریح کرد: راه‌اندازی دفتر همکاری پلیس و دانشگاه در قم اقدامی ارزنده بوده و می‌تواند الگویی برای دیگر نقاط کشور باشد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری گفت: این اقدام حرکتی ارزنده در مسیر نشان‌دادن ایجاد ارتباط مستحکم بین پلیس با مراکز علمی و دینی است.

انتهای پیام/2258/م20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول