اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگی کمیته امداد سیستان و بلوچستان خبر داد

6 مجتمع فرهنگی تربیتی میزبان 400 دانش‌آموز زیرپوشش کمیته امداد

مدیرفرهنگی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: 6 مجتمع فرهنگی تربیتی کمیته امداد امام خمینی (ره) پذیرای 400 دانش‌آموز زیرپوشش در سطح سیستان و بلوچستان هستند.

6 مجتمع فرهنگی تربیتی میزبان 400 دانش‌آموز زیرپوشش کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان، اسماعیل بذرافشان در مراسم افتتاحیه فعالیت مجتمع فرهنگی تربیتی حسن مجتبی (ع) زهک در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: برنامه‎های حوزه فرهنگی این نهاد از مسیر حمایت تحصیلی که عبارت بود از تأمین لوازم‌التحریر و پوشاک، به سمت هدایت تحصیلی یعنی توانمندسازی دانش‌آموزان و خانوده‌های آنان سوق داده شده است که این هدایت‌های تحصیلی در زمینه‌های شغلی، مشاوره‌ای ، تقویت مبانی دینی و اعتقادی خانواده‌ها و برحسب نیاز روز جامعه است.

وی افزود: یکی از گام‌های مؤثر در حوزه فرهنگی برای قشر محصل تحت حمایت و خانواده‌های آنان، تقویت روحیه خوداتکایی، خودباوری و اعتماد به نفس است. حرفه‌آموزی در کنار تحصیل برای دانش‌آموزان دوره متوسطه، به ویژه دانش‌آموزان مستقر در مجتمع‌های فرهنگی تربیتی این نهاد، باعث می‌شود که در صورت راه نیافتن آنان به دانشگاه و تحصیلات عالی، در زندگی دچار مشکل نشوند و بتوانند وارد بازار کار و کسب شوند.

مدیرفرهنگی کمیته امداد سیستان و بلوچستان با قدردانی از فعالیت‌های قرآنی و تربیتی در مجتمع‌های این نهاد که با همکاری سازمان‌های فرهنگی و تربیتی همچون، سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی پیگیری شده است، ادامه داد: بحث قرآن‌آموزی و برنامه‌های فرهنگی تربیتی در کنار مباحث تحصیلی در اولویت کاری مجتمع‌ها قرار گرفته است به صورتی که در بحث قرآنی رتبه‌های برتر کشوری را کسب کرده‌ایم، هدف آن است، دانش آموزانی ولایت‌مدار تربیت شوند تا نقش برجسته خود را در جامعه به نمایش بگذارند.

بذرافشان در پایان اذعان داشت: در حال حاضر 6 مجتمع فرهنگی تربیتی کمیته امداد پذیرای 400 دانش آموز در سطح این استان است.

انتهای پیام/75004/ذ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول