اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

اصحاب رسانه با انگیزه الهی قلم بزنند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: انگیزه درست، عاملی برای بکارگیری شناخت در مسیر صحیح است و اصحاب رسانه که قلم می‌زنند و محتوا تولید می‌کنند، باید با انگیزه قلبی و الهی این کار را انجام دهند.

اصحاب رسانه با انگیزه الهی قلم بزنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در دیدار با برخی از اصحاب رسانه با تبریک حلول ماه ذی‌الحجه اظهار داشت: ماه ذی‌الحجه، ماه معرفت و ماه رسیدن به کمالات انسانی است.

وی با اشاره به عوامل مؤثر در  رسیدن به اهداف کارهای ارزشی افزود: اولین عامل، شناخت میدانی است، یعنی فرد باید در آن چارچوبی که برای ارائه خدمت قرار گرفته است، بصیرت داشته باشد.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: با بکار بردن واژه بصیرت، مفهوم سیاست امروزه به ذهن متبادر می‌شود؛ در صورتی که بصیرت یک معنا و مفهوم عام دارد، بصر به معنای بینایی و دید می‌باشد. بصیرت هم در این معنا یعنی عرصه دید و فضای دید و بینش نسبت به مجموعه‌ای که انسان در آن قرار گرفته است.

نکونام به دومین راه رسیدن به موفقیت اشاره کرد و افزود: نکته دوم در رسیدن به موفقیت، انگیزه می‌باشد. یعنی انسان بعد از شناخت راه‌های درست و نادرست، دشمن‌شناسی، آشنایی نسبت به عرصه‌های سیاسی، انگیزه کار و تلاش داشته باشد.

وی افزود: انگیزه درست، عاملی برای بکارگیری شناخت در مسیر صحیح است و اصحاب رسانه که قلم می‌زنند و محتوا تولید می‌کنند، باید با انگیزه قلبی الهی، این کار را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ایمان و اخلاص برای داشتن انگیزه درست و بکارگیری شناخت و معرفت لازم است.

وی روحیه جهادی و تلاش‌گری را سومین عامل در رسیدن به موفقیت ذکر کرد و افزود: روحیه جهادی و تلاش‌گری، سومین عامل مهم است که در رسیدن به نتیجه و موفقیت در کارها نقش ایفا می‌کند.

نکونام با اشاره به اینکه کسانی به اشکال مختلف توجیه می‌آورند و از کار و تلاش و روحیه جهادی دست برمی‌دارند، گفت: در روایات داریم، انسانی که جوانی‌اش را در عرصه تلاش بکار نگرفته، انتظار پیری شاداب نداشته باشد.

وی افزود: اگر انسان از توانمندی‌های خود استفاده کرده باشد، عمر او همراه عزت و سربلندی خواهد بود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به آیات شریفه قرآن کریم اظهار داشت: کسانی که روحیه جهادگری دارند، افرادی هستند که دل به دنیا نبسته‌اند و خدا به فردی ثمره بهشت را عطا می‌کند که روحیه جهادی داشته باشد؛ البته ورود انسان به عرصه جهادی با تحمل سختی‌های بی‌شمار همراه است.

وی، بردباری صحابی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در شعب ابی‌طالب را یادآور شد و گفت: مسلمانان با تحمل سختی، توانستند بر دشمن پیروز شوند و پرچم اسلام را امروز به دست ما بسپارند.

انتهای پیام/68001/صا40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول