اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی شادگان خبر داد

برگزاری دوره آموزشی استفاده از کودهای فسفات برای کشاورزان شادگان

رئیس اداره جهاد کشاورزی شادگان از برگزاری دوره آموزشی استفاده از کودهای فسفات برای کشاورزان این شهرستان خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی استفاده از کودهای فسفات برای کشاورزان شادگان

حمید مطرودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: این شهرستان با برخورداری از ظرفیت‌های بالای کشاورزی نیازمند حمایت بیشتری است تا بتوان در پیشرفت اقتصادی کشاورزان آن هر چه بیشتر گام برداشت.

وی با بیان اینکه توزیع کودهای آلی و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی برای کشاورزان از جمله این برنامه‌هاست تصریح کرد: در بحث باغات کلاس‌های آموزشی ویژه‌ای برگزار کرده‌ایم که استفاده از کودهای فسفات را به کشاورزان آموزش می‌دهد تا مشکلی که در استفاده از این نوع کودها برای کشاورزان وجود دارد به حداقل برسد.

رئیس اداره جهادکشاورزی شادگان همچنین عنوان کرد: در کشت سایر محصولات چون سبزی و صیفی‌جات نیز همه تلاش اداره را به کار بسته‌ایم و با تحویل بسته‌های بهداشتی، کشاورزان را در برداشت محصولاتی سالم و به دور از هرگونه آلودگی تشویق خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در این شهرستان عمده محصول خرماست اضافه کرد: مطمئنا با تامین اعتباری مضاعف می‌توان بخش کشاورزی شهرستان را بیش از پیش فعال کرد تا آن دسته از شهروندان که تنها درآمدشان کشاورزی‌ست دچار رکود اقتصادی نشوند.

مطرودی ادامه داد: تشکیل و برگزاری دوره‌های آموزشی ترویجی نیز از دیگر اقدامات این اداره است که توسط کارشناسان مجرب و متخصصان این بخش برگزار خواهد شد تا کشت و برداشت محصول ها به بهترین نحو ممکن و کاملا به روز صورت پذیرد.

وی در پایان گفت: در راستای توسعه بخش کشاورزی در باغات و نخیلات این شهرستان نیز هرس درختان را در دستور کار قرار داده‌ایم تا آفات، کمتر به محصولات صدمه وارد کنند و تا جایی که ممکن است بتوان جلوی پیشروی و صدمه آن‌ها را به اراضی کشاورزی گرفت.

انتهای پیام/72001/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول