اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی سمنان خبر داد

آمادگی جهاد کشاورزی سمنان برای پیگیری مسائل کشت و صنعت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: این سازمان آمادگی کامل برای پیگیری مسائل کشت و صنعت و طرح توسعه از طریق برگزاری جلسات مستمر ماهانه را دارد.

آمادگی جهاد کشاورزی سمنان برای پیگیری مسائل کشت و صنعت

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سیدمجید موسوی صبح امروز در جلسه برنامه‏‌ریزی توسعه شرکت کشت و صنعت شهمیرزاد که با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی، مدیر شعب بانک کشاورزی، اعضای هئیت مدیره این شرکت و نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان مهدیشهر برگزار شد، تدوین برنامه زمان‏‌بندی شده منظم و اولویت‏‌دار را از ضروریات توسعه یک شرکت دانست. 

وی داشتن برنامه منظم، ثبات سیستمی و مدیریتی و پیگیری طرح‏‌ها و برنامه‏‌ها تا حصول نتیجه را از ضروریات تحقق توسعه شرکت کشت و صنعت بیان کرد.

موسوی افزود: با فازبندی و تعیین اولویت طرح‏‌های پیشنهادی، بخش کشاورزی نیز کماکان حمایت‏‌ها و هدایت‏‌های لازم را خواهد کرد و سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان آمادگی کامل برای پیگیری مسائل کشت و صنعت و طرح توسعه از طریق برگزاری جلسات مستمر ماهانه را دارد.

وی کشت و صنعت شهمیرزاد را یک بخش تولیدی مهم برای استان سمنان و سازمان جهاد کشاورزی دانست و افزود: چنین طرح‌‏هایی در قالب یک تشکل منسجم مورد حمایت سازمان خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآوری کرد: با استفاده از کارشناسان و صاحب‏‌نظران خبره به ویژه متخصصان داخل استان سمنان می‏‌توان در زمینه اقتصادی کردن شرکت، افزایش تولید و کیفی کردن آن و ایجاد فرصت‌‏های شغلی جدید موفق بود.

در این جلسه از سوی معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز به مواردی از جمله افزایش ظرفیت تولید نهال گردوی پیوندی با توجه به صرفه اقتصادی بالای آن، ادامه روند کیفی کردن فرآیند شناسایی ژنوتیپ‏های برتر گردو، یکنواخت‏‌سازی ارقام با استفاده از پیوند سرشاخه کاری، میان‏کاری ردیف‏‌های با ارقام جدید، توسعه پرورش گل محمدی و مساعدت این سازمان برای تأمین یارانه نهال گل محمدی برای توسعه تا سطح 100 هکتار اشاره شد.

همچنین در این جلسه به مواردی همچون توسعه روش‌‏های مبارزه غیرشیمیایی و تولید محصول سالم، حمایت از توسعه فعالیت‌‏ها به ویژه دامپروری در شرکت با دیدن زنجیره کامل تولید، توسعه فعالیت‏‌های زنبورداری، توسعه آبزی‏‌پروری در استخرهای مدیریت شده، توسعه صنایع فرآوری و عدم خام فروشی محصول، ایجاد کمیته فنی و تخصصی دائمی در کنار اعضای هیئت مدیره، اصلاح سیستم آبیاری باغ‌‏ها و ... اشاره شد.

در این جلسه از سوی مدیرعامل و دیگر اعضای هئیت مدیره شرکت کشت و صنعت شهمیرزاد برنامه‏‌ها و رویکرد جدید این شرکت برای توسعه از جمله طرح توسعه باغ، تعریف ظرفیت‏‌های جدید، توسعه فناوری، مدیریت منابع آب و سیستم آبیاری، توسعه آبزی‏‌پروری، ترویج پرورش گل محمدی، تشکیل کمیته‏‌های تخصصی و تحول اساسی در بخش صنایع جانبی، آب و خاک، گردشگری و توسعه فعالیت در زمینه دام و طیور ارائه شد.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول