اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات قشم:

یک سوم صید هرمزگان مربوط به قشم است / فعالیت 36 لنج صیادی در آب‌های قشم

مدیر شیلات قشم با بیان اینکه بالغ بر یک سوم صید میگو در هرمزگان توسط صیادان این شهرستان استحصال می‌شود، از فعالیت 36 لنج صیادی مجوزدار در آب‌های قشم خبر داد.

یک سوم صید هرمزگان مربوط به قشم است / فعالیت 36 لنج صیادی در آب‌های قشم

محمد جوانمرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم اظهار داشت: بر اساس مصوبات کمیته مدیریت صید هرمزگان و با حضور نمایندگان جامعه صیادی میگو‌ و تعاونی‌های صیادی، اداره کل شیلات هرمزگان، روسای شیلات شهرستان مرتبط اعم از سیریک، میناب، بندرعباس و قشم و نمایندگان پژوهشکده خلیج فارس و دریای عمان تاریخ 16 مهر ماه جاری زمان آغاز فصل میگو و محدوده صید از سیریک تا طولای قشم تعیین شده است.

وی بیان کرد: از جمله اقدامات انجام شده به منظور رعایت قوانین و مقررات و آیین‌نامه صید میگو در شهرستان قشم می‌توان به برگزاری کلاس توجیهی، معرفی ملوان‌ها، کنترل و بازدید شناورها، سمپاشی، کنترل تجهیز شناورها به ادوات صید میگو، سایبان، پوشش‌های بهداشتی و تانک‌های بهداشتی اشاره کرد.

جوانمرد اظهار داشت: تاکنون 36 فروند لنج صیادی شهرستان قشم اقدام به اخذ مجوز صید کرده‌اند که احتمال افزایش این شناورها نیز وجود دارد.

مدیر شیلات قشم با بیان اینکه، شناورهای صیادی ذکر شده از جزیره هرمز، صلخ، کووه‌ای، دولاب و درگهان هستند، اضافه کرد: بیشترین شناور مربوط به درگهان است.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارشات اعلام شده بالغ بر 70 درصد صید میگو در هرمزگان طی سال 91 در صیدگاه‌های شهرستان قشم و بندرعباس صورت گرفته است.

جوانمرد افزود: در همین راستا انتظار می‌رود مردم و صیادان زحمتکش در راستای حفظ و تداوم ذخائر آبزیان به عنوان یک سرمایه و ثروت ملی برای آیندگان، همکاری لازم را با شیلات و یگان حفاظت منابع آبزیان داشته باشند.

مدیر شیلات هرمزگان با بیان اینکه، باورها باید بر جلوگیری از صید بی رویه و غیر مجاز شکل گیرد و همه در این راستا تلاش کنند، اضافه کرد: در سال گذشته بالغ بر یک سوم صید میگو در استان سهم شهرستان قشم بوده است.

جوانمرد در پایان اظهار امیدواری کرد امسال نیز صیادان زحمتکش در این مدت حداکثر تلاش خود را داشته و شاهد صید خوب و قابل توجهی در پایان فصل صید میگو باشیم.

انتهای پیام/88001/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول