اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی قشم:

اردوگاه مناسبی برای نگهداری معتادان در قشم وجود ندارد / کاهش محسوس جرائم در جزیره

فرمانده انتظامی قشم از کاهش جرائم در محدوده تحت فرماندهی خود خبر داد و گفت: اردوگاه و محل مناسبی در این جزیره برای نگهداری معتادان وجود ندارد.

اردوگاه مناسبی برای نگهداری معتادان در قشم وجود ندارد / کاهش محسوس جرائم در جزیره

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، محمد بوستانی عصر امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: هفته نیروی انتظامی فرصتی است که ما در نیروی انتظامی عملکردها و اقدامات و دستاوردهایی که در طول سال داشته‌ایم را به مردم ارائه کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در این هفته اقدامات راهبردی و مأموریت‌ها برای یک‌ سال آتی نیروی انتظامی به مردم اعلام می‌شود.

فرمانده انتظامی قشم خاطرنشان کرد: حدود 100 برنامه از طرف نیروی انتظامی قشم در این هفته از جمله دیدار و تجلیل از خانواده شهدا، ائمه جمعه و جماعت، برگزاری همایش پیاده‌روی خانواده، همایش همیاران پلیس، دیدار با نماینده ولی فقیه و حضور کارشناسان در مساجد و مدارس تدارک دیده شده است.

بوستانی تصریح کرد: شعار هفته ناجای امسال بر مبنای اقتدار پلیس در سایه مردم‌داری، قانون‌مداری و روزآمدی اعلام شده و براساس نیاز روز جامعه است.

وی عنوان کرد: این شعار طی سال‌های اخیر همواره براساس نقشی که مردم برای ایجاد امنیت می‌توانند داشته باشند، تدوین شده است.

فرمانده انتظامی قشم با بیان اینکه پلیس یک پل ارتباطی بین قانون و اجتماع و مردم است، یادآور شد: بدون در نظر گرفتن نقش مردم امنیتی که ایده‌آل و مطلوب است، تأمین نخواهد شد.

بوستانی اضافه کرد: امروزه جرایم از شکل سنتی خارج شده و بعضی از جرایم بین‌المللی و فرامرزی شده است، بنابراین پلیس با پیشرفت تکنولوژی که بعضی از مجرمان از این نوع تکنولژی بهره می‌برند خود را برای مقابله اساسی با آنها آماده کرده است.

وی تأکید کرد: نیروی انتظامی تنها سازمانی است که در قبال مأموریت‌ها، خود را مسئول دانسته و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی، حتی صرف هزینه از طرف مردم شبانه‌روز در خدمت مردم است.

فرمانده انتظامی قشم یادآور شد: برای ارتباط بهتر شماره تلفن 10097 در اختیار مردم قرار گرفته شده تا مردم با انتقادات و پیشنهاد‌های خود در راستای ارائه خدمات بهتر توسط پلیس با ما در تماس باشند.

بوستانی بیان کرد: در 6 ماه اول سال‌جاری در شهرستان در بسیاری از آیتم‌ها کاهش جرایم داشته‌ایم.

وی ابراز کرد: در این مدت با کاهش 50 درصدی سرقت‌ مغازه، منزل و همچنین کاهش 100درصدی سرقت خودرو در جزیره مواجه بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی قشم افزود: همچنین سرقت‌‌های داخل خودرو، اماکن و سایر سرقت‌ها نیز به ترتیب 54، 55 و 65 درصد کاهش یافته است.

به گفته بوستانی، نیروی انتظامی در قشم در 6 ماه نخست سال‌ جاری نسبت به سال پیش 31 درصد افزایش کشفیات در بعد سرقت‌ها را داشته است.

وی در ادامه از کشف 12 هزار و 500 عدد قرص روانگردان در جزیره طی مدت مذکور خبر داد و اذعان داشت: میزان کشفیات در این شاخص نیز نسبت به مدت مشابه 55 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی قشم با بیان اینکه تلاش همکارانم در راستای مقابله با جرایم مفید و مؤثر واقع شده است، متذکر شد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود هفت کیلو و 300 گرم مواد مخدر از خرده‌فروشان کشف شده که در مقایسه با سال گذشته 566 درصد افزایش داشته است.

بوستانی ادامه داد: در همین زمینه دستگیری‌های متعددی انجام شده و جهت طرد معتادان از جزیره اقداماتی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: محل و اردوگاه مناسبی برای ترک معتادان در جزیره وجود ندارد و از مسئولان می‌خواهیم در این زمینه مشارکت و همکاری کنند.

فرمانده انتظامی قشم تصریح کرد: براساس برآوردهایی که صورت گرفته، ضریب احساس امنیت در جزیره به نسبت به گذشته بهبود محسوسی یافته است.

بوستانی با بیان اینکه دولت برنامه‌هایی از جمله احداث پل عظیم خلیج فارس برای قشم دارد، اظهار امیدواری کرد که با توجه به تغییر مدیریت آزاد قشم، میزان حمایت‌ها از پلیس ارتقا یابد.

وی افزود: از آنجایی که منطقه، آزاد تجاری است، باید براساس توجه به توسعه جزیره از لحاظ صنعتی و گردشگری، دید و نظر مردم و توریست‌ها به پلیس جزیره با سایر نقاط متفاوت باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم؛ به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی، صبحگاه مشترکی در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی قشم با حضور مسئولان شهرستان از جمله امام جمعه، فرماندار، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد، امام جمعه اهل سنت برگزار و از تعدادی از پرسنل نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/88001/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول