اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس شورای شهر قشم خواستار شد

حذف مدیریت‌های موازی و کوچک‌سازی اولویت اساسی سازمان قشم

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قشم گفت: چابک‌سازی و کوچک کردن بدنه سازمان، واگذاری امور محلی به مدیریت‌های محلی و حذف مدیریت‌های موازی از جمله اموری است که باید در دستور کار مدیریت جدید سازمان منطقه آزاد قشم قرار گیرد.

حذف مدیریت‌های موازی و کوچک‌سازی اولویت اساسی سازمان قشم

علی رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم با اشاره به مدیریت جدید سازمان منطقه آزاد و نیازهای این جزیره، اظهار داشت: تولید پنج میلیون تن فولاد و یک میلیون تن آلومینیوم سال که از اهداف اصلی تاسیس منطقه آزاد قشم است، رقابت با بازارهای بین‌المللی و ایجاد بازار کار و سرمایه، تبدیل قشم به عنوان هاب انرژی و جذب سرمایه‌گذار باید از اولویت‌‌های مدیریت جدید باشد.

وی اضافه کرد: توجه به معیشت و کار بومیان و استفاده از توان مدیریتی و تخصصی بومیان در مدیریت‌های سازمان و استخدام بومیان به عنوان اولویت‌های مدیر عامل جدید در مراسم معارفه وی بیان شد و شورای شهر این امر را به فال نیک می‌گیرد و امید دارد که با هم‌افزایی و تعامل، بسترهای لازم برای این امر تحقق یابد.

این عضو شورای شهر قشم، ابراز داشت: حال که دولت فرصتی را ایجاد و نیروی بومی را سکاندار منطقه آزاد قشم کرده، بایستی پاسخ مثبتی به اعتماد دولت داد و وظیفه دلسوزان و نخبگان و صاحب‌نظران استان همفکری با مدیریت جدید است.

رستمی افزود: از مدیریت جدید سازمان منطقه آزاد می‌خواهیم، اکنون که تا حدودی زیرساخت‌های لازم فراهم شده، برای پیشرفت و رسیدن به اهداف مناطق آزاد بایستی چشم انداز واقعی تعریف و با استمداد از برنامه چشم انداز ایران 1404 و نصب‌العین قرار دادن منویات مقام معظم رهبری مدظله عالی در قرار گرفتن ایران در سال 1404 به عنوان قطب اول صنعتی و تجاری منطقه، برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت در دستور کار قرار دهد.

به گفته این عضو شورای قشم، یکی از برنامه‌های کوتاه مدت تکمیل و تجهیز هر چه سریع‌تر بیمارستان و مرکز درمانی و تحویل آن برای ارائه خدمات به وزارت بهداشت، چابک سازی و کوچک کردن بدنه سازمان، واگذاری امور محلی به مدیریت‌های محلی و حذف مدیریت‌های موازی است.

رستمی یادآور شد: واگذاری اموری که متولی و متصدی مستقیم دارد به متصدی مستقیم، جلوگیری از واگذاری بی رویه اراضی جزیره و کنترل‌های لازم در این خصوص، دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی و سامان بخشی و سازماندهی مجدد شهرک‌های صنعتی باید از جمله دیگر اولویت‌ها در جزیره باشد.

این مسئول ادامه داد: حذف بوروکراسی‌های موجود در راه سرمایه‌گذاری‌، کمک به شهرداری‌ها جهت ساماندهی بافت فرسوده، استفاده از نظریات شوراها و معتمدان محلی در تحقق خواسته‌های اهالی و برنامه‌های میان مدت نیز بایستی پیرامون تهیه طرح جامع سرمایه‌گذاری‌های صنعتی تجاری و تشخیص نوع سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: ایجاد بسترهای لازم سرمایه‌گذاری‌، اولویت‌بندی پروژه‌های ضروری و لازم، ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی، توجه به تولید ملی، ایجاد بازار بورس، حذف انحصارگرایی در تولید و همیاری با صنعتگران و تجار از دیگر مواردی است که قشم نیاز به توجه اساسی دارد.

رستمی اظهار داشت: همچنین واگذاری اراضی صنعتی به سرمایه‌گذاران در قالب حق انتفاع رایگان و تا زمان فعالیت آنها در منطقه به جای فروش و برنامه‌های بلند مدت بایستی پیرامون برنامه‌های توسعه‌ای صنعت و تجارت و نظارت و مدیریت بر نحوه صحیح اولویت‌ها و قرار گرفتن جزیره قشم به عنوان قطب اول صنایع نفت و گاز و فولاد و آلومینیوم جمهوری اسلامی ایران در دستور کار باشد.

وی گفت: توسعه فضاهای آموزش عالی، توریسم درمانی، الکترونیکی سازی دریافت مجوزها، جذاب سازی منطقه آزاد قشم برای تجار و صنعتگران و گردشگران، حذف عوارض‌های معمول نیز باید مدنظر مدیران جدید منطقه باشد که البته زمان‌بندی در تمامی برنامه‌ها لازم و ضروری است.

انتهای پیام/88001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول