اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرسان طارم خبر داد

آغاز برداشت برنج در شهرستان طارم

رئیس جهاد کشاورزی شهرسان طارم گفت: برداشت برنج در شهرستان طارم آغاز شده است.

آغاز برداشت برنج در شهرستان طارم

مسعود زنگنه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: کار برداشت برنج در 850 هکتار از مزارع برنج شهرستان طارم آغازشده است.

وی به کاشت این محصول در اراضی شهرستان طارم اشاره کرد و افزود: برنج یکی از محصولات مهم تولیدی در طارم است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه پیش‌بینی مناسبی از تولید این محصول وجود دارد، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیرکشت در حدود 4 هزار و 250 تن شلتوک برداشت شود.

وی با بیان اینکه این میزان شلتوک تبدیل می شود، افزود: پس از فرایند تبدیل 2 هزار و 125تن برنج سفید مرغوب از ارقام کیفی مختلف تولید خواهد شد.

زنگنه به ارقام مختلف تولیدی برنج طارم اشاره کرد و یادآور شد: این ارقام کیفی انواع صدری، علی کاظمی، هاشمی است که به بازار عرضه می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه برنج تولیدی شهرستان طارم دارای ارزآوری مناسبی است، متذکر شد: این محصول برای کشاورزان دارای درآمدزایی خوبی است.

وی به ارزش محصولات تولیدی در این بخش اشاره کرد و یادآور شد: ارزش محصول تولیدی در حدود 138 میلیارد ریال است.

زنگنه با اشاره به اهمیت درآمدزایی در کشت محصول برنج در طارم، خاطرنشان کرد: این میزان ارزش ریالی برای این بخش قابل توجه است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم همچنین به تعداد بهره‌برداران این محصول کشاورزی اشاره کرد و گفت: سالانه تعداد زیادی از کشاورزان مشغول کشت و برداشت این محصول هستند.

وی، تعداد بهره‌برداران را یادآور شد و تأکید کرد: تعداد بهره‌برداران شاغل این شهرستان در امر تولید برنج در حدود یک‌هزار و 250 نفر برآورد می‌شود.

زنگنه به نحوه کشت برنج در شهرستان طارم اشاره کرد و گفت: کشت برنج در شهرستان طارم 30 درصد به صورت مستقیم و مابقی بصورت نشائی صورت می‌گیرد. 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه این محصول برای شهرستان طارم دارای اهمیت است، افزود: این محصول در سطح کشور دارای اهمیت استراتژیک است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت توسعه کشت این محصول در طارم، خاطرنشان کرد: مدیریت جهاد کشاورزی طارم به دلیل اهمیت این محصول در کشور تلاش‌هایی را برای افرایش راندمان کاری آن انجام داده است.

زنگنه، افزایش راندمان این محصول در واحد سطح را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در زمینه افزایش راندمان این محصول در واحد سطح اقداماتی مناسب صورت گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم به این اقدامات اشاره کرد و گفت: تهیه و توزیع کودهای شیمیایی از جمله اقدامات مهم در این راستا بوده است.

وی با بیان اینکه برای حمایت از بخش تولید کشت برنج اقدامات دیگری نیز صورت گرفته است، افزود: معرفی انواع کود‌های ریز مغذی و بکارگیری کارشناس ناظر در سال‌های گذشته از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

زنگنه همچنین به آموزش‌های انفرادی و جمعی در این راستا نیز اشاره کرد و گفت: ارائه برخی ماشین‌آلات الگویی کشت برنج از دیگر اقدامات مهم در این راستا بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم حمایت‌های صورت گرفته را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: همه این موارد نقش مهمی در تولید محصول با کیفیت و کمیت بالا دارد.

انتهای پیام/73007/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول