اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست آموزش و پرورش قروه:

آموزش و پرورش مکمل نیروی انتظامی در برقراری انضباط اجتماعی است

سرپرست آموزش و پرورش قروه گفت: برقراری و تامین نظم و امنیت و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی نیازمند ارتباط مستقیم بین پلیس و آموزش و پرورش است.

آموزش و پرورش مکمل نیروی انتظامی در برقراری انضباط اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حسین الماسی ظهر امروز در مراسم نواختن زنگ انضباط اجتماعی که در دبیرستان دخترانه حجاب این شهر برگزار شد، با اعلام این نکته افزود: اجرای برخی فعالیت‌های مشارکتی بین پلیس و آموزش و پرورش ضروری است تا شاهد کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی باشیم که این مهم تاکنون سیر مطلوبی داشته است.

وی افزود: سلامت و آرامش خانه و خانواده مهم‌ترین رکن در امر پیشگیری است چراکه این نهاد بنیادین به عنوان پایه‌گذار باورهای اعتقادی محسوب شده و برقراری امنیت و آرامش در فضای جامعه به واسطه تک تک افراد خانواده میسر می‌شود.

وی به تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان انقلاب که نسل جوان و به خصوص قشر دانش‌آموز را هدف گرفته‌اند اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور که ما با تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان روبه‌رو بوده و از طرفی رشد و گستردگی تکنولوژی‌های جدید به خصوص فضاهای مجازی را در دنیا و کشورمان شاهد هستیم که نسل جوان ما با تهدیدات بزرگی مواجه است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان پلیس یک نهاد اجتماعی است که بیشترین تعامل را با مردم دارد، گفت: یکی از بسترهای تربیت شهروند قانون‌مدار، مدارس است و استفاده از این بستر می‌تواند جامعه آرمانی را رقم بزند.

الماسی افزود: از آنجا که این نهاد به عنوان سنگ بنای تربیت نسل آینده‌ساز، ارتباط بسیار گسترده‌ای با اقشار مردم دارد استفاده از این ظرفیت هم ماموریت‌های اجتماعی پلیس را محقق خواهد ساخت.

وی نقش دانش‌آموزان در جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و سوق دادن همسالان خود به سمت ارزش‌های والای انسانی را بسیار موثر دانست و گفت: یکی از وظایف اصلی ما دور نگه داشتن جوانان و نوجوانان از مخاطره‌های فرهنگی، اجتماعی و آسیب‌ها است تا فضایی با نشاط در جامعه ایجاد شود.

سرپرست آموزش و پرورش قروه از جوانان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند جامعه و امیدهای درخشان مملکت نام برد و افزود: دانش‌آموزان ما عامل بسیار مهمی در رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور به شمار می‌روند و از آنان انتظار می‌رود که در آینده‌ای نه چندان دور مسئولیت عظیم و سنگین اداره چرخ‌های مملکت خود را عهده‌دار شوند.

الماسی با اشاره به جنگ نرم که در پی از پای درآوردن اندیشه و تفکر جامعه هدف طراحی و راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد:  هدف اصلی دشمنان این است حلقه‌های فکری و فرهنگی جامعه ما را با استفاده از بی‌بند و باری و استحاله فرهنگی سست کنند.

وی افزود: تهاجم فرهنگی علیه ایران از گستره و عملکرد وسیعی برخوردار است، چراکه دشمنان قسم‌خورده این آب و خاک که دست پلیدشان از منابع این مملکت بریده شده است می‌خواهند جامعه ما را به بن‌بست کشیده تا از این رهگذر به اهداف شوم خود دست یابند.

در این مراسم فرمانده انتظامی منطقه قروه با قرائت پیام مهر، اعتماد، ارتباط و مشارکت بیش از پیش اقشار مردم با این نیرو را سرمایه ارزشمند پلیس دانست.

محمدرضا هاشمی‌فر با تاکید بر ضرورت پاسداشت ارزش‌های دینی و ملی توسط همه مردم، از دانش‌آموزان خواست با بصیرت دینی و سیاسی والای خود، قدر دوران نوجوانی را دانسته و خود را برای مسئولیت‌های خطیر آینده آماده کنند.

وی خاطرنشان کرد: فراهم شدن تمامی این عوامل نیازمند بستر امنیت و نظم است که نیروی انتظامی خود را موظف به فراهم کردن این بستر می‌دانند.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی تهدیدکننده نسل جوان و نوجوان برپا شده بود.

انتهای پیام/79009/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول